Nová generace kompaktního SUV Dacia Duster dostala modernizované naftové motory. Jednotka 1.5 dCi musela dostat systém selektivní katalytické redukce s nádržkou na AdBlue pro snížení emisí oxidů dusíku. Spolu s tím Dacia motory také trochu vyladila za účelem zvýšení výkonu. Nově bude Dacia motory označovat jako Blue dCi 95 a Blue dCi 115.
Obě verze motoru 1.5 dCi posílily o 5 koní. Nyní nabídnou 95 nebo 115 koní, jak napovídá už jejich obchodní označení. Základní verze má však 30 Nm točivého momentu navíc, takže nově bude na přední kola posílat 240 Nm v 1750 min-1. Silnější provedení zůstává u 280 Nm. Obě verze akcelerují na 100 km/h a celou sekundu rychleji.
Doporučujeme test ojetiny: Dacia Duster je nenáročný dříč, který hodně vydrží
Modernizovaný diesel se dočkal také nového mezichladiče stlačeného vzduchu a nového systému vstřikování s tlakem až 2000 barů. Nová je i převodovka, respektive její odstupňování. Udávaná spotřeba obou verzí je 4,4 litru na 100 km a zatím je nový motor k dispozici jen pro předokolku. Dacia ale později uvede i verzi pro 4x4.
Na evropském trhu začíná Dacia Duster Blue dCi 95 4x2 na částce 14 350 eur, tedy zhruba 365 000 Kč. U nás bude cenová politika trochu vlídnější, takže si počkejme na český ceník. Nové motory s AdBlue se postupně také dostanou do dalších modelů značky Dacia.