Názor k článku Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 v dlouhodobém testu: Uvidíme, jak moc se nová generace zlepšila od Petr - Clarkson pouze vyplnil zadání. Pro 1. Dustera 1,5...

Petr (neregistrovaný)
Clarkson pouze vyplnil zadání. Pro 1. Dustera 1,5 dci jsem se rozhodnul po velkém výběru 4x4 plná výbava. Najel jsem s ním 160 000km za 6 let, jediná záruční oprava bylo promáčklý spínač troubítka, jinak co jsem sám nerozbil, vydrželo. Správnost volby potvrdilo vytažení Yetiho 4x4 zapadlého ve sněhu na louce, majitel byl tak rozrušený že ani nepoděkoval. Provoz - od dálnic v celé EU po terén a tahání dřeva z lesa. Stejný počet km se služebním autem obě byly nové, pokud bych měl stejné závady u Dustera nekoupil bych druhého Dustera RV 2017,motor 1,6 sce, nový typ jsem nechtěl, nebyla jistota atmosférického agregátu 1,6. Jsem rád že mám starší model, v novém není údajně pomalá jednička - je super při tahání čehokoliv a při jízdě v terénu, údajně už nemá být, je to chyba. Spotřeba - víc než u jiných aut záleží na rychlosti, do 90 je velmi slušná, pak se to zhoršuje. Auto není salonní, nicméně ve srovnání s konkurencí velmi pohodlné, nicméně kdo potřebuje velmi pohodlné auto s nízkou poruchovostí a nízkými údržbovými náklady a netrvá na sebeprezentaci , koupí dobře. Pro naftové modely - podmínkou je kvalitní olej ELF či podobný, nelít tam tu Myrindu, co nabízí v servisu + kvalitní paliva. Ačkoli mám zaplacen 5tiletý servis a na zadním skle mám logo Dacia-Elf, v servisním programu je ta Myrinda, což mi připadá jako tak trochu podvod - no nepřečetl jsem si podrobně servisní podmínky, moje blbost, bohužel mě to při umístění loga ELF na autě tahle možnost nenapadla, ale radši zaplatím za ELF.