České zastoupení automobilky Dacia začalo na tuzemském trhu nabízet model Bigster s novou motorizací. Až dosud se vrchol nabídky této značky prodával buď jako mild-hybrid, nebo jako full-hybrid, teď vstupuje do prodeje populární verze umožňující spalování LPG. Oproti základní motorizaci se přitom připlácí jen velmi symbolický peníz. I Bigster na LPG tak začíná částkou kolem 550 tisíc.
Dacia Bigster na oficiálním videu
Zajímavostí nového pohonu je fakt, že vychází právě ze základního mild-hybridního tříválce. Bigster s motorizací mild hybrid 140 tak kombinuje částečně elektrifikovaný spalovací motor a LPG, což je na dnešním trhu zcela unikátní řešení. Udávaný výkon je 140 koní a maximální rychlost této verze činí 180 km/h.
Dojezd, který vám budou elektromobily závidět
Zástavba LPG si vyžádala některé ústupky. Především do auta nelze objednat dojezdovou rezervu, protože její místo pod dnem obsadila padesátilitrová nádrž na plyn. Nádrž na benzin má taktéž objem padesát litrů a celé to dohromady dává parádní dojezd. Oficiálně se mluví o hodnotě 1450 km.
Bigster na LPG lze koupit jen s manuálem a jen s pohonem předních kol. Ale koupíte ho celkem levně. Základní varianta stojí 552 tisíc ve výbavě Essential, o tři tisíce více oproti čistě benzinové motorizaci. Pro úplnost, s dieselem se u Bigsteru od začátku nepočítalo.
Dacia je jediným velkým výrobcem na dnešním trhu, který v takto velké míře pořád sází na tovární přestavby motorů na LPG. Prodejně se těmto modelům daří. Od roku 2010 jich bylo prodáno přes milion.
Zdroj: Dacia