Czinger v Londýně představil model 21C. 400metrový sprint zvládne za 8,1 sekundy

přidejte názor
  • Na místě premiéry byly k vidění dva typy modelů 21C

  • Czinger chce vyrobit pouze 80 kusů

  • 21C umí zrychlit z 0–300 km/h za 15 sekund

  • Czinger plánuje také další modely

Jednou z největších automobilových hvězd letošní zrušené Ženevy měl být hypersportovní hybridní model 21C z dílny amerického start-upu Czinger. Kevin Czinger, majitel a generální ředitel v jedné osobě, byl nucen přesunout světovou premiéru ze výstaviště Palexpo do prostorů v hlavním městě Velké Británie, kde úzkému okruhu lidí představil hned dva sériové kusy.

Prvním byl modrý odlehčený model Lightweight Track, který se vyznačuje výrazným nástavcem předního spoileru, výraznými nástavci bočních prahů a velkým zadním přítlačným křídlem. Bílý vůz je standardní provedení, které bude stát cirka 40 milionů korun.

Czinger zákazníkům nabídne výběr ze dvou nastavení převodovky
Zadní kola pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 2,88, který je schopen točit až 11 tisíc

Czinger plánuje postavit pouze 80 kusů hypersportovního hybridu. Zadní kola pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 2,88 l, který je schopen točit až 11 tisíc otáček za minutu. Přední roztáčí dvojice elektromotorů. Systémový výkon dosahuje 907 kW (1233 koní). Kevin Czinger během tiskové konference potvrdil už dříve avizovaná čísla, která jsou jednoduše dechberoucí. Czinger 21C zrychlí z 0–100 km/h za 1,9 sekundy, 400metrový sprint zvládne za 8,1 sekundy a magickou hranici 300 km/h pokoří za rovných 15 sekund.

Hypersport Czinger 21C se bude tisknout na 3D tiskárně a na stovku zrychlí za 1,9 s
Přečtěte si také:

Hypersport Czinger 21C se bude tisknout na 3D tiskárně a na stovku zrychlí za 1,9 s

Nejpůsobivější hodnotu však i nadále zůstává disciplína 0–400–0 km/h, kterou 21C absolvuje za méně než půl minuty, konkrétně za 29 sekund. To vše při hmotnosti zhruba 1,2 tuny.

Czinger zákazníkům nabídne výběr ze dvou nastavení 7stupňové sekvenční převodovky.  První varianta bude více orientovaná na okruhové ježdění, druhá na běžné používání.

Kevin Czinger během prezentace rovněž znovu připomněl, že 21C nebude jediným vyráběným modelem a že jeho firma má ambice stát se legitimním výrobcem sportovních aut té nejvyšší úrovně.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?