Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT byl představen letos na ženevském autosalonu. Aby vůz přitáhl patřičnou pozornost, ukázala automobilka nejprve vrcholná provedení 63 S a 63, kdy silnější z této dvojice disponuje dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 470 kW (639 k). Následně dorazila civilnější verze 53 (320 kW/435 k) a teď přichází absolutní základ. Model AMG GT 43 4Matic+ ale pořád má dost daleko k tomu, aby byl označován za pomalý.
Stejně jako v případě provedení 53 je i zde použit řadový šestiválec o objemu tří litrů podporovaný malým elektromotorem EQ Boost fungujícím jako startér/generátor. Ten přidá k základnímu výkonu 270 kW (367 k) a k točivému momentu 500 Nm dalších 16 kW (22 k), respektive 250 Nm. Jeho přítomnost zároveň znamená využití palubního napětí 48 V.
Doporučujeme: Test Mercedes-Benz AMG GT R
Základní AMG GT ve čtyřdveřovém provedení zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,9 s a nejvíce se rozjede na 270 km/h, což jsou na verzi „s cenou od“ celkem solidní čísla. Spotřeba paliva se má v kombinovaném cyklu pohybovat mezi 9,1 až 9,4 l/100 km a ani to nejsou špatné výsledky. Pro srovnání, verze 53 zrychlí na 100 km/h o 0,4 s dříve, maximálně zvládne o 15 km/h více a zároveň je dražší o zhruba 14 tisíc eur (95 259,50 vs. 109 182,50 eur).
Podle tiskové zprávy už si případní zájemci mohou objednat jak AMG GT 53 4Matic+, tak aktuálně představené základní provedení.