Modernizovaná Škoda Octavia je sice na trhu teprve krátce, už teď se ale mluví o nové, v pořadí už čtvrté generaci. Ta dorazí až za tři roky a přinese celou řadu změn. Ve srovnání se stávajícím provedením se výrazně změní design, vůz rozměrově naroste a v nabídce motorizací se objeví také hybridní systém pohonu.
Nové informace přinesl německý Autobild. Podle jeho zdrojů dostane Octavia výrazně delší rozvor náprav a zvětší se také zadní převis. To v praxi znamená více pro cestující i zavazadla. Už v současnosti přitom Škoda Octavia představuje v tomto směru největší vůz nižší střední třídy. Pro zajímavost můžeme připomenout náš starší článek, kde jsme na základě dosavadních trendů předpovídali budoucnost. Pro rok 2020 nám vyšel v případě Octavie rozvor náprav prodloužený o 8 centimetrů, respektive objem zavazadelníku zvětšený o 31 litrů. V kontextu informací od kolegů z Autobildu nevypadají tyto hodnoty vůbec nereálně.
Doporučujeme: Auta v r. 2030 — Kufr Octavie Combi 680 l, Octavia RS dá stovku za 5,5 s a 911 Turbo pojede 356 km/h
Ačkoliv vůz přijde až za tři roky, design by měl být už dnes hotový, takže pořád půjde o dílo Jozefa Kabaně, který před časem odešel do BMW. Nová Octavia bude na pohled ještě odvážnější než ta aktuální čtyřoká. Vzhled chystané čtvrté generace se ale bude téměř jistě ještě upravovat. Ve výbavě pak najdeme třeba displej místo přístrojového štítu nebo autonomní řízení (Level 3). To není příliš velké překvapení, protože už současná Octavia umí jet dlouhou dobu bez zásahu řidiče a případně zcela automaticky zastavit.
Nabídka motorizací se změní. Základem bude přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 70 a 85 kW (95 a 115 koní), pozici silnější alternativy zaujme čtyřválcová patnáctistovka (110 kW/150 k), respektive přeplňovaný dvoulitr (145 kW/197 k). Dieselová část nabídky by měla začínat na výkonu 70 kW (95 k) a přes výkony 90 a 120 kW (122 a 163 koní) se dostat až na 140 kW (190 k). V případě sportovní verze slibuje Autobild až 221 kW (300 k) a na své si přijdou také zájemci o hybrid.
Doporučujeme: Galerie — Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017) aneb 30 let vývoje za volantem
V plánu je mild-hybridní provedení s 48 V systémem, které přidá navíc 10 kW a 55 Nm, dorazí ovšem i plnohodnotný hybrid kombinující motor 1.5 TSI a elektromotor. Taková Octavia pak údajně nabídne 185 kW (252 k) a 590 Nm.