-
Díky tomu Škoda Kodiaq mj. skvěle brzdí, v nezávislých testech dokázalo velké SUV zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 35 metrech, což je obvyklé pro kompaktní hatchbacky
-
Podobné výsledky jsou příkladem důrazu, který společnost Continental klade na bezpečnost dopravy, a ztělesněním nové komunikační strategie Vision Zero
I SUV dnes obouvají pneumatiky určené původně pro sportovní vozy. Výborným příkladem je i žádaná novinka Škoda Kodiaq. Continental pro ni vyrábí 18“ pláště ContiSportContact 5, jež patří do řady UHP (Ultra High Performance) a jsou charakteristické velkou kontaktní plochou a speciální technologií „Black Chilli“. Špičkové obutí proto do velké míry stojí za (na třídu SUV) výbornými jízdními vlastnostmi, které vozu Škoda Kodiaq dopomohly i k řadě vítězství v nezávislých srovnávacích testech. Kodiaq také skvěle brzdí, ze 100 km/h mu podle srovnávacího testu německého magazínu auto motor und sport stačí jen 34,6 m, čímž překonává řadu menších a lehčích aut. Uvedená hodnota byla naměřena právě na pneumatikách Continental ContiSportContact 5 235/55 R 18 100V.
Svůj podíl na vysoké bezpečnosti nového českého SUV ale nemají jen sportovní pláště, Continental pro vůz dodává i řadu dalších součástek. Jedná se například o řídicí jednotku a čidla ESP, radarový senzor systému nouzového brzdění nebo brzdové hadice. Všechny tyto součástky se vyrábí v českých závodech Continental Automotive. „Škoda Kodiaq je výkladní skříní strategie společnosti Continental: Vision Zero, v níž jde především o bezpečnost a minimalizaci těžkých zranění a úmrtí při dopravních nehodách,“ řekl Juraj Ižvolt, ředitel divize Marketing Continental Barum s.r.o.
Od pneumatik po navigaci: díly, které Continental dodává pro Škodu Kodiaq
- Pneumatiky Continental ContiSportContact 5 235/55 R 18 100V
- Podvozek a bezpečnost:
- Radarový senzor systému nouzového brzdění
- Senzory a řídicí jednotky ESP v základním i tzv. Plus provedení (pro vozy s adaptivním tempomatem)
- Brzdové hadice
- Systém elektronické parkovací brzdy
- Řídicí jednotka a senzory adaptivního podvozku
- Modul diagnostiky baterie
- Ostřikovače
- Pohonné ústrojí
- Řídicí jednotka zážehových motorů EA888
- Řídicí jednotka samočinné převodovky DQ250
- Vzduchový regulační ventil
- Ventil systému zpětného vedení výfukových plynů (EGR)
- Elektrické ovládání plynu
- Senzor klepání
- Senzor NOx
- Čidlo váhy vzduchu
- Interiér
- Palubní přístroje
- 8“ displej palubního systému
- Světelné čidlo
- Řídicí jednotky elektronického příslušenství, zámků dveří, střešního okna a otevírání pátých dveří
- Jednotka bezklíčového vstupu a startování