Petr (neregistrovaný)
No sice to sem nepatří, ale mám Passat CNG 7DSG 1.4 110kW (150koní ) dlouhodobá spotřeba 4.7 kg a na jednu CNG nádrž dojedu mezi 400-450 km dle způsobu jízdy (21 kg nádrž CNG a 31litrů benzinová ).. Žádné vyšší servisní náklady auto na CNG nemá. Již mám najeto 195000km. Takže za mne určitě CNG doporučuji, protože srovnatelný Passat 2.0TDi 103kw s automatem by jezdil cca 6,5 l/100 km tedy cca 2.10 na ujetý km a tady opravdu vyšší náklady na servis jsou ( vstřiky, filtr pevných částic, rozvody ) a benzinové TFSi resp. TSi by bylo na 9 litrech benzinu jako nic......tedy 3 Kč na km.
Jiří Korec (neregistrovaný)
Také jezdím do práce s Octavií Gtec, 1.4TSI a mohu říci, že pro člověka co se chce dostat z bodu A do bodu B a nejede přitom rallye sprint je CNG naprosto ideální. Ja osobně najedu 55tisic km/rok, 60% dálnice, 40% město a mimoměsto. Při dodržování rychlostních limitů a na dálnici rychlosti do 110km/h mám průměrnou roční spotřebu při jízdě na plyn 0,80 Kč/km. Záleží ale i na ceně CNG, já mám na cestě několik čerpacích stanic, cena 22-26 Kč/kg. Většinou stavím u té nejlevnější. A servisní náklady doopravdy vyšší nejsou. Jen u emisí jsou to dvoje emise a jednou za několik let (ani přesně nevim) revize plynových nádrží.
Antonín (neregistrovaný)
Pokud se na dálnici dodržuje spávný způsob jízdy,mám na mysli jízda v pravém pruhu,pak je jedno,jestli jedete 90 nebo 110.Jenom kokoti ,jako je p.Rychlík,který asi jezdí zásadně jen v levém, a k tomu ještě víc,než povoluje zákon, způsobují na dálnicích nejvíce problémů.Takoví jsou nejhorší.
Pavel Viktora (neregistrovaný)
Ze 6.77 litru x 16Kč (spotřební daň + DPH) má stát přibližně 108 Kč zisk. To je ta údajná úspora u auta na CNG. To samé je u výpočtu nákladů u LPG nebo elektroaut. Jezdí po stejných opravených (většinou) silnicích, při nehodě pro vás přiletí vrtulník, pomohou zachranáři. Jenom se na tom svými náklady z daní nepodílíte. Samozřejmě vývoj musí neustále pokračovat ale pokud od začátku jsou podmínky nastavené odlišně je to nerovný nekonkurečný boj.
briza (neregistrovaný)
Klasický servis vychází stejně, problém nastane v případě, že je potřeba něco vyměnit na systému CNG, tam to pak lítá poměrně brutálně. Ostatně majitelé prvních Passatů ecofuel by mohli vyprávět. Nicméně např. u Octavií to vypadá poměrně bezproblémově a to je jich spousta prověřená např. v taxi flotilách. Kamarád pro jednu servisuje, auta mění po třech letech, kdy mají najeto kolem 300tis. km a s CNG zatím problém nebyl. Takže to fungovat asi bude. Osobně mám taky Octavii ve verzi G-tec. Po 14 měsíčním používání a cca 70tis. najetých km už asi můžu hodnotit. Pokud jde o cenu provozu, je to opravdu fajn. Většinu mého nájezdu dělají dálnice a města, čili režim s vyšší spotřebou, ale i tak se dlouhodobě držím kolem 5kg/100km. Pokud ale například jedu do mých oblíbených Jizerek(obvykle směr Bedřichov nebo Smědava), kde je to kombinace dálnice/okresky(vyjíždím z Prahy), obvykle mám konečný průměr 3,8 - 4kg/100km, přičemž to ani neženu, ani nešetřím. Prostě na dálnici mám tempomat na 140km/h a na okreskách pak maximálně 100km/h. Samozřejmě, všechno není jen zalité sluncem. Krom toho, že je třeba počítat s menším zavazadelníkem, jsou hlavní nevýhodou jízdní vlastnosti, obzvlášť pokud je zhoršená adheze. Prostě lehký motor a zároveň metrák a půl navíc v kufru, to není žádná výhra.
Michal (neregistrovaný)
Zdravím, ale jezdit s fabii 1.0 TSI za 6.7 litrů na 100 km. je tedy materiál. Jezdil jsem dříve s Rapidem 1.2 TSI nejsilnější verze,tuším že 81kw a průměr jsem měl 5.8 litrů na 100 úplně v pohode. Nyní mám Mazdu 6 combika necelý rok, 2.0 benzín, žádné turbo a mám průměrnou spotřebu od března 6.4 litrů na 100 km a dnes najeto 52.000 km. A to nejezdím na spotřebu,, běžné jízdy, občas ddalnice. Takže, že největší úspora je mezi volantem a sedačkou :-)
Peťa (neregistrovaný)
Mám Fabii 1.0Tsi 70kw kombi (nalítáno 12tkm) a dlouhodobou spotřebu mám teď 5.8l/100km a to teď lehce vyrostla během chladnějších dnu a po přezutí na zimní pneu (navíc máme teď ve městě hromadu uzavírek a tahnu se furt kolonami). Jinač jsem byl kolem 5.5l/100km. Když je dobrá doprava po ránu - jedu do práce i za 4.2l/100km. Vaše spotřeba mi přijde tedy dost vysoká... Delší trasy mimo dálnice mám obvykle za 5l/100km, po dalnici do Chorvatska (plné auto) jsem jel tam za 5.8l/100km a zpět za 6.2l/100km a to jsem jel rychleji...
J.Nainar (neregistrovaný)
Co je to proboha za počty? Srovnáváte hrušky s jabkama! Jaká je spotřební daň u benzinu a jaká u cng (nebo lpg)? Tyhle kecy jsou o hlasování poslanců. Až bude zdaněna 1kwh z bezinu stejně jako z cng, tak takové srovnání má aspoň nějakou vypovídající hodnotu .
Rada (neregistrovaný)
Zákonodárci to nějak nastavili a mně osobně je celkem jedno, že státu zaplatím méně na dani. Nevidím důvod, proč bych neměl využít něčeho, co je legální. O nižší zdanění CNG jsem se nijak nezasadil. Když si někdo prosadí zákony šité na míru jeho megapodniku (na úkor malých podnikatelů), tak to je podle mě špatně. Nižší daň z CNG je jedna z mála výhod, kterou mohou využívat i obyčejní lidé a nejen milionáři a miliardáři.
Honza (neregistrovaný)
V rodině provozujeme 4 různá auta na CNG, první bylo před 11 lety. Takže jsem pořád na měření emisí. A to co vidím, tak s těmi škodlivinami to tak horké není. Dost často mají CNG auta problém s NOx. Moderní benzín nebo diesel podle mě není nic co by nás tu mělo umořit a zadusit. Je to každého volba na co chce jezdit. Množství škodlivin je logicky závislé na spotřebě a to si málo kdo uvědomí...
Honza (neregistrovaný)
To že u CNG není spotřební daň, také není pravda... 11. dubna 2018 schválila vláda ČR "Memorandum o dlouhodobé spolupráci v oblasti rozvoje vozidel na zemní plyn pro období do roku 2025", kterým se prodlužujesnížená sazba spotřební daně na CNG až do roku 2025. V období 2020 až 2025 je stanovena spotřební daně na CNG 290,- Kč/MWh, což odpovídá sazbě: 4 380 Kč/t....tj. 3,00 Kč/m3 Momentálně je snad 2 000kč/t a do budoucna jenom poroste. Vláda potřebuje podpořit rozvoj, a až nás bude dostatečný počet aby se to vyplatilo zdražit, tak zdraží...
jan (neregistrovaný)
Je tu spotřebu ma na sve Kia ceed SW z moturkem 1.4 cvvt (6,7L) a to jezdim dalnice dovolena v Řecku auto nešetřim jen olej po 10tic menim . MA stara Fabka TSI 6,3l ale taky na 90tisic km 2 motory:( Hold dowsizing je na Pi.....) A hlavně jako ojete to moc lidi nechce sam pruser) Viz afera Ford TSI motory CBZA a kdo vi co dalšiho
Franta (neregistrovaný)
Mám Fabii 1.2 TSI 66 KW LPG a jsem nadmíru spokojen. A do CNG bych šel klidně taky. A jestli chce někdo platit dobrovolně daně navíc, at si je platí. Je to jeho rodina, kterou okrádá na úkor státu. Já tedy nechci. Raději něco koupím rodině. Proto jezdim na LPG. Turbo LPG.
Přem. (neregistrovaný)
Já jsem měl půjčený jako náhradní vůz Rapid 1,2TSi 66kW a spotřeba celkem v pohodě do 6l/100km. Když jsem se snažil, dostal jsem se na 4,8 a to jsem s tím jezdil 4 dny, celkem cca 200km, což není zas tolik na sžití. Spotřeba 6,77l s Fabií kombi se mi moc nezdá...
fox (neregistrovaný)
Nemám žádné žihadlo mam Felicii a kupoval jsem ji cíleně s LPG. Do CNG bych nešel proč? Jednoduše proto , že v mém okolí žádná stanice CNG není! Stavěli se tu přátelé z Itálie právě s autem na CNG v okolí stanici nenašli. Našli ji v Německu ale nebyla kompatibilní plnící pistole. Takže celý pobyt tady jezdily na benzín!
Honza (neregistrovaný)
Zdravím. Zajímalo by mě odkud jste, že ve vašem okolí přátelé z Itálie nenašli CNG stanici? Mám pocit, že je jich u nás už relativně dost. K té kompatibilitě... Jezdím s CNG už 11 let a nikde v Evropě jsem neměl problém natankovat. Všude je pistole dle evropského standardu NGV1. Italové dříve používali nějakou svou normu, dnes na severu Itálie taky používají NGV1, na jihu je ještě hodně místních, ale na stanici bývá k dispozici redukce. Takže problém, že nebyla pistole kompatibilní byl vlastně jejich problém . Mimochodem stejný problém byl v Itálii i s LPG - taky používali svoji normu...
REGE (neregistrovaný)
Mám Octavii 1.4 TSI G-TEC a průměrnou mám 3,4 kg, což je při ceně 25,90kč/kg 0,88 za 1 km. (Jezdím normálně mimo obec do 100km/h, samozřejmě když je třeba předjet tak i o něco rychleji a na dálnici 110-120km/h. A co se týče plnění a spotřeby? Záleží na plničce a teplotě vzduchu. Ale většinou se to pohybuje kolem 15kg. Nejdelší dojezd jen na CNG jsem měl 498km, taky jsem měl ale od natankování spotřebu jen 3,0kg což se mi stalo zatím jen jednou.
Jiří (neregistrovaný)
S CNG je velký proglém při cestování do zahraničí. Tím myslím to zahraničí východně od nás. Polsko - bída, na Varšavu nebo Krakow jedna čerpačka. Pobaltí - některé státy ano, některé s bídou a některé nula. Bělorusko a Ukrajina - jiný plnící systém, problém sehnat redukce. Maďarsko - kromě Budapešti docela bída. Rumunsko a Chorvatsko - po jediné čerpačce. Srbsko - něco tam je, Bosna nic. Akorát Bulharsko slušně pokryté
Miloslav (neregistrovaný)
Zelení fašisté terorizující automobilky se nám pěkně mstí... Uživatel Pasata 21 roků starého...