Naprosto rozumíme tomu, že pro typického zájemce o velkoprostorové rodinné auto bude dynamický potenciál na seznamu priorit hodně dole. Na druhou stranu, kdo se rozhodne pro nejsilnější a nejdražší nabízenou motorizaci, má zjevně na dynamiku nějaké nároky. Proto jsme ani u dlouhodobě testovaného MPV Citroen Grand C4 Picasso (nově se bude jmenovat C4 SpaceTourer) nemohli vynechat konfrontaci oficiálních údajů s naším vBoxem.
Dosavadní díly dlouhodobého testu:
- Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Ohrožený druh
- Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: O kolik je MPV prostornější než SUV, třeba Kodiaq?
Šestistupňový planetový automat Aisin s hydrodynamickým měničem momentu se při běžné jízdě projevuje spíše uvolněně. Líbit se bude zejména řidičům, kteří před okamžitými reakcemi a výrazným nástupem zrychlení po sešlápnutí plynu dávají přednost plynulosti a jemnosti. Zkrátka přesný opak třeba převodovek DSG, které nabízí zájemcům o samočinné řazení skupina VW.
Není to na škodu. K celkově klidnému charakteru velkého Picassa se měkký projev tradičního automatu výborně hodí. Při měření dynamiky jsme ale čekali, že rozjezd bude hodně váhavý. Jenže Citroen příjemně překvapil. Při souběžném sešlápnutí brzdy a plynu nepřidusí motor kousek nad volnoběhem jako mnohá jiná „obyčejná“ auta s planetovým automatem. Nechá stopadesátikoňový diesel vytočit do zdravých 2600 ot.min-1, takže odpich z místa je příjemně svižný.
Stejně jako jiné modely PSA neumožňuje Citroen C4 Grand Picasso úplnou deaktivaci ESC. Lze ale vypnout protiprokluz. Po dosažení rychlosti 50 km/h se opět sám zapne, což však při rozjezdu z místa pochopitelně nevadí.
Doporučujeme: Citroën C3 Aircross rozšiřuje nabídku malých crossoverů na českém trhu
Další změny převodů pak už probíhají velmi měkce, což je vidět i z grafu, ale naměřené zrychlení 0-100 km/h zaostalo za údajem výrobce jen o tři desetiny sekundy. Měřili jsme přitom v ne úplně ideálních povětrnostních podmínkách a jako vždy jsme seděli v autě dva, přičemž hmotnost normovaného evropského řidiče 75 kg oba překračujeme v míře větší než malé.
Naměřené zrychlení najdete v naší tradiční tabulce:
Akcelerace | Citroen C4 Grand Picasso |
---|---|
0-50 km/h (s) | 3,50 |
0-100 km/h (s) | 10,53 |
0-130 km/h (s) | 17,63 |
0-150 km/h (s) | 24,49 |
30-50 km/h (s) | 1,83 |
50-70 km/h (s) | 2,05 |
80-120 km/h (s) | 7,62 |
130-150 km/h (s) | 6,86 |
Při měření akcelerace obvykle ověřujeme také odchylku rychloměru. Citroen se v tomto ohledu projevil velmi způsobně, od městské padesátky až do dálniční stotřicítky přeměřuje jen o symbolické 3 km/h „pro jistotu“.
Odchylka rychloměru | Citroen C4 Grand Picasso |
---|---|
Zobrazovaná rychlost | Skutečná rychlost |
50 km/h | 47 |
90 km/h | 87 |
130 km/h | 127 |
V době přípravy tohoto článku Citroen stále nabízel dosavadní provedení modelu Grand Picasso s původním názvem. Zanedlouho by ale na trh mělo dorazit v Ženevě oznámené modernizované provedení, které kromě nového pojmenování C4 SpaceTourer dostalo také vylepšený vrcholný diesel 2.0 hDi s výkonem navýšeným o 10 koní a především s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou. Dynamika této nové verze by pochopitelně měla být zase o něco lepší.
Technické údaje | Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6 |
---|---|
MOTOR | |
Konstrukce: | vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
Plnění: | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1997 |
Vrtání x zdvih (mm): | 85 x 88 |
Ventilový rozvod: | DOHC, 4 ventily na válec |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 110/4000 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 370/2000 |
Převodovka: | šestistupňová samočinná |
Poháněná kola: | přední |
JÍZDNÍ VÝKONY | |
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 10,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 207 |
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) | 5,1/4,0/4,4 |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
Délka (mm): | 4602 |
Šířka (mm): | 1826 |
Výška (mm): | 1644 |
Rozvor náprav (mm): | 2840 |
Rozchod kol vpředu (mm): | 1573 |
Rozchod kol vzadu (mm): | 1576 |
Provozní hmotnost (kg): | 1551 |
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): | 2280 |
Objem zavazadlového prostoru (l): | 170-1843 |
Objem palivové nádrže (l): | 55 |
Řízení: | hřebenové s elektromechanickým posilovačem |
Standardní rozměr pneumatik: | 205/55 R17 |
[su_hello-bank-calculator]