Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Dynamikou nezklame

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi 150 S&S EAT6 má udávané zrychlení 0-100 km/h za 10,2 s

  • My jsme ve autě obsazeném dvěma lidmi naměřili o tři desetiny horší čas

  • Převodovka je laděná spíše komfortně, pro ostrý rozjezd s přidržením brzdy levou nohou má však překvapivě pochopení

  • Brzy dorazí na trh modernizovaná verze s výkonnějším motorem a novým 8° automatem

Naprosto rozumíme tomu, že pro typického zájemce o velkoprostorové rodinné auto bude dynamický potenciál na seznamu priorit hodně dole. Na druhou stranu, kdo se rozhodne pro nejsilnější a nejdražší nabízenou motorizaci, má zjevně na dynamiku nějaké nároky. Proto jsme ani u dlouhodobě testovaného MPV Citroen Grand C4 Picasso (nově se bude jmenovat C4 SpaceTourer) nemohli vynechat konfrontaci oficiálních údajů s naším vBoxem.


Dosavadní díly dlouhodobého testu:


Šestistupňový planetový automat Aisin s hydrodynamickým měničem momentu se při běžné jízdě projevuje spíše uvolněně. Líbit se bude zejména řidičům, kteří před okamžitými reakcemi a výrazným nástupem zrychlení po sešlápnutí plynu dávají přednost plynulosti a jemnosti. Zkrátka přesný opak třeba převodovek DSG, které nabízí zájemcům o samočinné řazení skupina VW.

Není to na škodu. K celkově klidnému charakteru velkého Picassa se měkký projev tradičního automatu výborně hodí. Při měření dynamiky jsme ale čekali, že rozjezd bude hodně váhavý. Jenže Citroen příjemně překvapil. Při souběžném sešlápnutí brzdy a plynu nepřidusí motor kousek nad volnoběhem jako mnohá jiná „obyčejná“ auta s planetovým automatem. Nechá stopadesátikoňový diesel vytočit do zdravých 2600 ot.min-1, takže odpich z místa je příjemně svižný.

Stejně jako jiné modely PSA neumožňuje Citroen C4 Grand Picasso úplnou deaktivaci ESC. Lze ale vypnout protiprokluz. Po dosažení rychlosti 50 km/h se opět sám zapne, což však při rozjezdu z místa pochopitelně nevadí.

Doporučujeme: Citroën C3 Aircross rozšiřuje nabídku malých crossoverů na českém trhu

Citroen C3 Aircross

Další změny převodů pak už probíhají velmi měkce, což je vidět i z grafu, ale naměřené zrychlení 0-100 km/h zaostalo za údajem výrobce jen o tři desetiny sekundy. Měřili jsme přitom v ne úplně ideálních povětrnostních podmínkách a jako vždy jsme seděli v autě dva, přičemž hmotnost normovaného evropského řidiče 75 kg oba překračujeme v míře větší než malé.

Naměřené zrychlení najdete v naší tradiční tabulce:

Akcelerace Citroen C4 Grand Picasso
0-50 km/h (s) 3,50
0-100 km/h (s) 10,53
0-130 km/h (s) 17,63
0-150 km/h (s) 24,49
30-50 km/h (s) 1,83
50-70 km/h (s) 2,05
80-120 km/h (s) 7,62
130-150 km/h (s) 6,86

Při měření akcelerace obvykle ověřujeme také odchylku rychloměru. Citroen se v tomto ohledu projevil velmi způsobně, od městské padesátky až do dálniční stotřicítky přeměřuje jen o symbolické 3 km/h „pro jistotu“.

Odchylka rychloměru Citroen C4 Grand Picasso
Zobrazovaná rychlost Skutečná rychlost
50 km/h 47
90 km/h 87
130 km/h 127
citroen grand picasso vs octavia combi Žádný přímo konkurenční model v naší databázi nemáme. Pro zajímavost jsme proto vztáhli akceleraci Citroenu Grand C4 Picasso (červená křivka) k Octavii Combi 2.0 TDI 110 kW DSG, kterou můžeme brát jako konstantu českých silnic. Menší kombi s lepší aerodynamikou a převodovkou DSG je logicky o něco rychlejší

V době přípravy tohoto článku Citroen stále nabízel dosavadní provedení modelu Grand Picasso s původním názvem. Zanedlouho by ale na trh mělo dorazit v Ženevě oznámené modernizované provedení, které kromě nového pojmenování C4 SpaceTourer dostalo také vylepšený vrcholný diesel 2.0 hDi s výkonem navýšeným o 10 koní a především s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou. Dynamika této nové verze by pochopitelně měla být zase o něco lepší.

Technické údaje Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
MOTOR
Konstrukce: vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 1997
Vrtání x zdvih (mm): 85 x 88
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 110/4000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 370/2000
Převodovka: šestistupňová samočinná
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 10,2
Nejvyšší rychlost (km/h): 207
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 5,1/4,0/4,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4602
Šířka (mm): 1826
Výška (mm): 1644
Rozvor náprav (mm): 2840
Rozchod kol vpředu (mm): 1573
Rozchod kol vzadu (mm): 1576
Provozní hmotnost (kg): 1551
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2280
Objem zavazadlového prostoru (l): 170-1843
Objem palivové nádrže (l): 55
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Standardní rozměr pneumatik: 205/55 R17

[su_hello-bank-calculator]

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?