Automobilka Citroën si pro autosalon v Šanghaji připravila důležitou novinku. Jmenuje se C5 Aircross, přičemž jde o nový crossover, který ještě letos zamíří na čínský trh. Evropa se dočká až ve druhé polovině příštího roku. Tento model také jako vůbec první nabízí levnější náhradu za známé hydropneumatické odpružení.
Doporučujeme: DS 7 Crossback je první plnohodnotný crossover této značky. Dorazí i jako hybrid
Základem modelu C5 Aircross je platforma EMP2. Stejný technický základ už využil Peugeot i Opel, nebo třeba nedávno představený crossover DS 7 Crossback, který bude mít logicky s aktuální novinkou hodně společného. Designově se sice oba modely navzájem liší, základní rozměry jsou ale prakticky identické. Francouzská novinka je dlouhá 4,5 m, široká 1,84 m, vysoká 1,67 m a její rozvor náprav dosahuje hodnoty 2,73 m. Velikostně tedy jde o konkurenta například pro modely Volkswagen Tiguan nebo Kia Sportage. Základní objem zavazadelníku činí 482 l.
Citroën slibuje nadprůměrný prostor v interiéru a především příkladný komfort. Kromě sedadel s masáží je důvodem především systém odpružení Progressive Hydraulic Cushions. Tento systém má být levnější náhradou za hydropneumatické odpružení, přičemž během jeho vývoje automobilka zaregistrovala přibližně 20 patentů. V principu se jedná o systém využívající tlumiče s hydraulickými dorazy a C5 Aircross je první sériový Citroën, který toto nabízí.
Doporučujeme: Citroën E-Berlingo Multispace aneb 15 hodin nabíjíte reálný dojezd 100 km
Co se samotné techniky týká, Citroën jako už tradičně věnuje popisu motorů minimální prostor (přesně osm řádků textu v desetistránkové tiskové zprávě). Čínští zákazníci budou vybírat mezi zážehovou přeplňovanou šestnáctistovkou naladěnou na 121 a 147 kW (165 a 200 k), respektive budou moci sáhnout po plug-in hybridním systému. Ten kombinuje výkonnější spalovací motor s dvojicí elektromotorů a celkově nabízí 221 kW (300 koní). Takto výkonný automobil Citroën ještě nikdy nenabízel. Půjde o jediné provedení, které má pohon všech kol. Jeden ze dvou elektromotorů totiž samostatně pohání zadní nápravu.
Citroën C5 Aircross nabídne také další dnes už obvyklé záležitosti. Na své si přijdou fanoušci konektivity, nachystaná je rovněž sada bezpečnostních asistentů od samočinného nouzového brzdění, přes hlídání mrtvého úhlu, až po adaptivní tempomat. Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě: