Chystá se kompenzace za elektrický Taycan? Porsche zřejmě nabídne více modelů s atmosférickým motorem

přidejte názor
  • Porsche by mohlo rozšířit nabídku modelů s atmosférickými motory 

  • Nový čtyřlitrový šestiválec použitý v modelech 718 Cayman GT4 a 718 Spyder by se tak mohl objevit i v dalších vozech značky 

  • Jak to nakonec dopadne, to ale ukáže teprve čas 

O automobilce Porsche se v těchto dnech mluví hlavně kvůli elektrickému modelu Taycan, který se minulý týden ukázal v Číně a o uplynulém víkendu nechyběl ani na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Jestli vám pořád je tak nějak proti srsti vidina elektromobilu této slavné značky, máme dobré zprávy. Právě příchod čistě elektrického auta by mohl paradoxně znamenat rozšíření nabídky o něco, co ocení i tradiční fanoušci. Třeba o modely osazené atmosférickým motorem.

V minulosti se zdálo, že s atmosférickými jednotkami je u naprosté většiny vozů Porsche konec. Že to nakonec nebude tak docela pravda, to naznačil kromě jiného také nedávný příchodPorsche 718 Cayman GT4 a Spyder vracejí do hry atmosférický šestiválecgalerie-122251-3/"> Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder. Tyto novinky totiž dostaly atmosféricky plněný šestiválec o objemu čtyř litrů. Teď to vypadá, že si stejný motor časem najde cestu i do jiných modelů.

Alespoň to naznačil v rozhovoru s kolegy z magazínu Car Throttle šéf divize GT Andreas Preuninger. Ten upozornil na skutečnost, že nová čtyřlitrová jednotka sice vychází z přeplňovaného třílitru použitého u aktuální 911, jenže má novou klikovou skříň, jiné hlavy válců, nové písty, ojnice i jinou klikovou hřídel. V podstatě tak jde o výrazně přepracovanou pohonnou jednotku, jejíž vývoj stál příliš mnoho úsilí na to, aby se nakonec prodávala pouze v kombinaci s dvěma spíše okrajovými modely.

Porsche 718 Cayman GT4 a Spyder vracejí do hry atmosférický šestiválec
Přečtěte si také:

Porsche 718 Cayman GT4 a Spyder vracejí do hry atmosférický šestiválec

Preuninger navíc přímo upozornil na to, že by v budoucnu bylo možné použít čtyřlitrovou atmosférickou jednotku i u jiných modelů. Díky přítomnosti filtrů pevných částic, moderních piezovstřikovačů nebo schopnosti deaktivovat polovinu válců totiž motor plní současné emisní limity. Nasazení nového atmosférického boxeru také do modelů mimo řadu GT Preuninger sice nepotvrdil, ale ani nijak nepopřel.

Rozšíření atmosféricky plněného motoru do více modelů by dávalo smysl i vzhledem k tomu, že se nezadržitelně blíží příchod čistě elektrického Taycanu, který průměrným emisím značky Porsche trochu uleví a mohl by tak vytvořit prostor pro více puristicky střižených automobilů. Stejnou věci si například na mezinárodní prezentaci Jaguaru F-Pace SVR pochvaloval šéf britské divize SVO Jamal Hameedi, když prohlásil, že u nich mají elektromobily rádi, protože díky nim může Jaguar stále nabízet modely osazené pětilitrovým osmiválcem.

Připomeňme, že nová pohonná jednotka Porsche má objem čtyři litry, dosahuje až osmi tisíc otáček a v případě modelů Cayman GT4 a Boxster Spyder nabízí 309 kW (420 k) a 420 Nm. Obě novinky navíc používají manuální převodovku a obě zvládnou jet rychlostí více než 300 km/h.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?