I když se zejména v Evropě čím dál více hovoří o snižování emisí, hybridech a elektromobilech, stále se najdou společnosti nabízející něco ze zcela opačného spektra motoristického světa. A nemusí jít zrovna o extrémně drahé sportovní automobily typu Mercedes-AMG GT 4dveřové kupé. Třeba Dodge minulý rok nabídl fanouškům velkých motorů sedmilitrový osmiválec Hellephant, přičemž poptávka předčila veškerá očekávání.
Dodge představil motor vycházející z jednotky 6.2 HEMI Hellcat minulý rok na americké SEMA Show. V rámci úprav byl tento osmiválec převrtán na rovných sedm litrů a dostal jiný kompresor (kromě řady dalších změny). Výsledné parametry mají hodnotu 746 kW (1015 koní) a 1288 Nm. Automobilka poslala do prodeje pouze samostatný motor s tím, že si ho zákazníci mohou instalovat v podstatě do jakéhokoliv auta, do kterého tuhle strojovnu dostanou. Jestli jste si také dělali zálusk, máte smůlu. V prodeji totiž osmiválec Hellephant vydržel sotva dva dny.
„Vzhledem k vysoké poptávce a pomalé ruční výrobě jsme přestali přijímat objednávky na motor 428 Hellephant,“ cituje oficiální vyjádření koncernu FCA web Allpar a dodává, že objednávky automobilka přijímala pouze necelých 48 hodin. Zatím ale nikdo neřekl, kolik exemplářů vlastně vznikne. Neoficiálně se spekuluje o počtu pouhých 100 kusů. Cena jednoho z nich byla 30 tisíc dolarů, tedy v přepočtu zhruba 700 tisíc korun.
Všeobecně se očekává, že první hotové automobily osazené motorem Hellephant budou představeny na letošní SEMA Show. Jak by mohly vypadat, to nakonec ukázal Dodge už loni, když v rámci prezentace sedmilitrového osmiválec osadil touto jednotkou koncept Super Charger, což kdysi býval Dodge Charger z roku 1968, který prošel velmi radikální přestavbou.
Zvuk osmiválce Hellephant si můžete poslechnout na videu níže: