Zatímco moderní monoposty Formule 1 se svými složitými hybridními systémy zájemce o luxusní hračky příliš nelákají, o klasické monoposty F1 z počátku 90. let je velký zájem. V té době se F1 otevřela novým nápadům a poměrně dost nezávislých konstruktérů se snažilo prosadit.
Tým Benetton působil ve Formuli 1 od roku 1986 a do třetího závodu sezony roku 1991 v San Marinu nasadil modernizovaný monopost B191. Ten řídili Nelson Piquet a Roberto Moreno. Benetton B191 dokázal v roce 1991 získat jen jedno vítězství právě díky trojnásobnému mistru Piquetovi.
Tento monopost je zajímavý především tím, že do něj ve dvanáctém závodu sezony v Itálii usedl jistý Michael Schumacher. Ten utekl k Benettonu po svém debutu v Belgii v předchozím závodě z týmu Jordan. Schumacher stihl v tomto monopostu vybojovat aspoň čtyři body do poháru konstruktérů v sezoně 1991.
Doporučujeme: Vozy F1 budou letos rychlejší. O kolik, to ukazuje zajímavé video
V roce 1991 dokončil Benetton B191 sezonu celkově čtvrtý se ziskem 38,5 bodu. Tým ho nasadil ještě v prvních třech závodech roku 1992 a Schumacher s ním vybojoval jedno čtvrté a dvě třetí místa. Od čtvrtého závodu nahradil model B191 modernizovaný B191-B.
O pohon Benettonu B191 se staral osmiválec Ford-Cosworth HBA5 o objemu 3,5 l. Výkon motoru dosahoval zhruba 650 koní v 13 000 min-1. Monopost o suché hmotnosti 505 kg má ještě klasickou manuální převodovku, ačkoli se v té době již začalo prosazovat robotizované sekvenční řazení.
Tenhle velmi zajímavý a na provoz poměrně nenáročný Benetton se bude dražit 21. května během historických závodů F1 na okruhu Spa-Francorchamps. Celou aukci má na starosti věhlasný aukční dům Bonhams. Očekává se, že se Schumacherův Benetton vydraží v přepočtu za zhruba 20 až 25 milionů korun.