Jak Chevrolet slíbil, tak také učinil. Dnes v půl páté ráno našeho času byla oficiálně představena nová generace modelu Corvette. Novinka je to velmi zajímavá. Jednak proto, že jde o ikonu amerických sportovních aut s neobyčejně dlouhou historií, ale také proto, že vůbec poprvé v celé té dlouhé historii výrobce sáhl k tak radikální změně, jakou je přemístění motoru. Corvette C8 už ho nemá vpředu, nýbrž mezi nápravami. Výsledkem je něco jako „americké Ferrari“. Co nabízí?
1) Lepší rozložení hmotnosti
Přesun pohonné jednotky do středu automobilu přinesl spoustu výhod. Chevrolet zmiňuje především lepší rozložení hmotnosti, kdy je více zatížená zadní náprava, což se hodí z pohledu trakce – a tedy dynamiky. Zároveň se zlepšila pozice řidiče, který teď sedí téměř uprostřed auta a navíc má díky nižší kapotě lepší výhled. Nízká kapota má současně podtrhnout pocit řízení supersportu.
2) Design: Inspirace F-22, F-35 i F1
Vzhled nové Corvette je výrazně ovlivněn právě přesunem motoru. Typická silueta s dlouhou kapotou je minulostí, C8 zejména z profilu opravdu působí jak nějaký model Ferrari. Designéři si údajně brali inspiraci u starších verzí Corvette, ale také u stíhaček F-22 nebo F-35, stejně jako u monopostů F1. Zda je výsledek povedený, nebo ne, to necháme na vás. K dispozici máte vskutku bohatou galerii.
3) Interiér více vpředu a dva zavazadlové prostory
Jak už bylo řečeno, se změnou uložení motoru souvisí také přesun kabiny dopředu. Rozdíl oproti generaci předchozí je bezmála 42 cm. Protože se vůz otáčí kolem řidiče, ten by měl pohyby auta lépe vnímat. Samozřejmě nechybí bohatá výbava nebo digitální přístrojový štít. Zde umístěný displej má velikost dvanáct palců. Corvette C8 nabídne také dva zavazadlové prostory. Do toho vpředu by se vám měl vejít kufr velikosti kabinového zavazadla do letadel a taška s počítačem, dozadu můžete uložit třeba odnímatelnou střechu. Celkový objem obou prostoru činí 357 litrů.
4) Individualizace na vysoké úrovni
Chevrolet bude nabízet novou Corvette ve dvanácti barvách: Torch Red, Arctic White, Black, Blade Silver Metallic, Shadow Gray, Ceramic Matrix Gray, Long Beach Red, Elkhart Lake Blue a Sebring Orange. Odstíny Rapid Blue, Zeus Bronze a Accelerate Yellow jsou nové. Interiér je dostupný v šesti barevných variantách Jet Black, Sky Cool Gray, Adrenaline Red, Natural/ Natural Dipped, Two-Tone Blue a Morello Red.
Vybrat si můžete také mezi hliníkovými a karbonovými dekory, případně lze volit barvy bezpečnostních pásů (Black, Blue, Natural, Torch Red, Yellow a Orange). K dispozici jsou rovněž tři verze sedadel. GT1 jsou ta základní, GT2 jsou sportovnější, ale pořád uzpůsobená pro delší cesty a verze Competition Sport znamená sedadla určená pro jízdu po okruhu.
5) Atmosférický osmiválec zůstal
I když se změnilo uložení motoru, pohonná jednotka stále představuje naprostou klasiku. Corvette C8 používá osmiválec Small Block 6,2 LT2. Pohonná jednotka ale musela být upravena, přičemž změny se kromě jiného týkají systému mazání, protože umístění motoru uprostřed znamená také možnost projíždět zatáčky velmi rychle. Počítá se s bočním přetížením až 1 g. Parametry motoru jsou 369 kW (502 k) a 637 Nm v kombinaci se sportovním výfukem. Bez něj je agregát nepatrně slabší (365 kW/496 k, 630 Nm). Převodovka je osmistupňová dvouspojková automatická.
6) Bude opravdu rychlá
Chevrolet zatím nezveřejnil přesná čísla týkající se dynamiky, nicméně o Corvette C8 mluví jako o nejrychlejší Corvette v historii. Je to logické, protože více zatížená náprava v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou a systémem Launch Control umožní velmi svižný rozjezd z místa. Novinka má být samozřejmě také lehčí. Očekává se, že akcelerace z nuly na 100 km/h se bude pohybovat kolem tří sekund.
7) Jízdní vlastnosti se také výrazně zlepší...
...a opět je hlavním důvodem přestěhování motoru. Mezigeneračně navíc došlo ke snížení těžiště. Přesnější řízení má kromě jiného na svědomí upravený převod řízení, který je strmější (15,7:1 namísto 16,25:1). Zajímavou věcí je pak možnost zvednout vůz u přední nápravy o 4 cm. Trvá to 2,8 s. Vůz navíc může zvedat přední část automaticky podle údajů GPS, kdy si pamatuje až 1000 míst. To by mělo usnadnit přejíždění různých retardérů.
Komu základ stačit nebude, ten si může dokoupit paket Z51 Performance. Ten přidá větší brzdy (standardní i tyto lepší dodává Brembo), tvrdší odpružení, jiný stálý převod, sportovní výfuk nebo elektronicky řízený zadní diferenciál. Dostupné budou k tomuto paketu také adaptivní tlumiče Magnetic Selective Ride 4.0.
8) Moderní materiály nechybí
Chevrolet slibuje pro novou Corvette extrémně tuhou karoserii. V zájmu nízké hmotnosti je řada dílů vyrobena z hliníkových slitin. Na zadní nárazník byl ale použit také karbon a části přední kapoty i víka motoru, stejně jako palubní deska, jsou vyrobeny z materiálu složeného ze skelných vláken a speciální pryskyřice. Podle tiskové zprávy je tento materiál tak lehký, že na vodě plave.
Kdy přesně Chevrolet Corvette C8 dorazí na trh, to zatím automobilka neřekla. Jisté je, že novinka má namířeno do celého světa, protože kromě klasického provedení se bude vyrábět i verze s levostranným řízením.