Chcete jezdit se svým Ferrari po vodě? Můžete, pokud máte volných asi tak 30 milionů korun

1 nový názor
  • V padesátých letech vznikla závodní loď vybavená dvanáctiválcovým motorem Ferrari 

  • Pohonná jednotka pocházela ze speciálu F1, jenže neměla dostatečný výkon, takže byla dále upravena na zhruba 600 koní

  • Před lety bylo tohle „Ferrari“ prodáno za 868 000 eur, aktuálně je k dispozici znovu. Levnější určitě nebude

Pokud hledáte do své sbírky nějaký opravdu zajímavý a netradiční kus automobilové historie, aktuálně si můžete koupit závodní loď vybavenou dvanáctiválcovým motorem Ferrari. Tahle loď vznikla v padesátých letech za účelem pokoření rychlostního rekordu, což se nakonec podařilo, přičemž na stavbě se podíleli přímo lidé z italské automobilky. Aktuálně má Arno XI, jak se člun jmenuje, za sebou renovaci a čeká na nového majitele. Jen tedy cena nebude zrovna nízká.

Arno XI je osazeno dvanáctiválcovým motorem Ferrari Tipo 375 F1 o objemu 4,5 litru. Jak název napovídá, jde o motor používaný v padesátých letech právě pro závodní speciály seriálu F1. Cílem bylo stanovit nový světový rekord pro lodě o hmotnosti do 800 kg. Brzy se ale ukázalo, že sériový výkon 283 kW (385 k) není pro úspěšný pokus dostatečný, takže lidé z Ferrari pohonnou jednotku dále upravili. Kromě jiného dostal motor systém přeplňování pracující s dvojicí kompresorů.

Za nejdražší auto, jaké kdy bylo prodáno v aukci, zaplatil nový majitel přes miliardu
Přečtěte si také:

Za nejdražší auto, jaké kdy bylo prodáno v aukci, zaplatil nový majitel přes miliardu

Výsledek? Motor samotný se při testech údajně dostal na 515 kW (700 koní), některé zdroje uvádí výkon 404 až 441 kW (550 až 600 koní), jiné „přes 600 koní“. Výkonu je zkrátka více než dost. V roce 1953 vše dospělo k úspěšnému konci, kdy Arno XI vybavené motorem Ferrari stanovilo ve své třídě nový rekord s hodnotou 241,708 km/h.

V roce 2012 se loď Arno XI objevila v aukci RM Sotheby's, kde byla nakonec prodána za 868 000 eur, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu zhruba 22 milionů. Cena je takto vysoká kvůli tomu, že existuje jediný exemplář, Ferrari navíc žádný další podobný motor nepostavilo a v celém projektu se údajně angažoval i samotný Enzo Ferrari. Loď strávila nějakou dobu v muzeu Ferrari a teď je na prodej znovu. Nabídku najdete na DuPont Registry. Jestli máte zájem, za méně než zmíněných 22 milionů tento netradiční kus historie dnes určitě nekoupíte.

Pavel (neregistrovaný)
Pokud pohonná jednotka skutečně pochází z F1, tak ta se musí před startem temperovat na 80 stupňů a to by asi nikdo nechtěl s výjimkout právě té F1. Problémů s nasazením motorů z F1 je daleko více zejména proto, že jsou specializovány na určitý způsob jízdy. Celý článek je zde: http://www.autoforum.cz/technika/technik-vysvetlil-proc-neni-mozne-pouzit-motor-z-f1-v-silnicnim-aute/
  • Našli jste v článku chybu?