Svůj okruhový speciál jménem Golf GTI TCR ukázala automobilka Volkswagen světu poprvé na jaře 2016. Šlo o další příspěvek do závodní kategorie TCR, kdy zpočátku tento automobil nabízel 243 kW (330 koní) a 410 Nm, respektive schopnost akcelerovat z nuly na 100 km/h za 5,2 s a nejvyšší rychlost 230 km/h. V závěru loňského roku pak na český trh dorazila silniční verze se stejným jménem a parametry 213 kW (290 koní) a 370 Nm. Pokud vám to přijde málo a chtěli byste i z běžného GTI TCR dostat to, co nabízí ten závodní, stačí se optat u ABT.
Známý německý úpravce totiž aktuálně představuje další z nekonečného počtu nejrůznějších úprav aut koncernu VW. Stejně jako v mnoha jiných případech z minulosti je i tentokrát základem pouze změna řídicí jednotky. Parametry motoru pak vyrostou na 250 kW (340 k) a 430 Nm, což jsou téměř identické hodnoty, jaké nabízí současná verze závodního GTI TCR. Ta totiž od své světové premiéry nepatrně posílila na 250 kW (340 k) a 420 Nm.
ABT rovněž slibuje u silničního provedení zajímavé zlepšení akcelerace z nuly na 100 km/h. Upravená varianta tuhle disciplínu zvládne za 5,4 s (v sériové verzi to je 5,6 s) a maximálně se rozjede na 265 km/h. Samozřejmě pokud by vám úprava motoru nestačila, lidé od ABT rádi na vaše GTI TCR přidají také třeba jiné stabilizátory, tužší odpružení, možnost nastavovat světlou výšku, dvacetipalcová kola a tak dále.
Pravidelní čtenáři si v této souvislosti možná vzpomenout, že Volkswagen Golf GTI TCR jsme tu nedávno měli v našich videodojmech. Pokud vás tohle video minulo (nebo si ho chcete připomenout), tady je: