[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Za prvních osm měsíců rostl český trh tempem 7,25 %
-
Škoda si drží svůj 30% obchodní podíl a nejvíc registrací
-
Audi má z třiceti nejprodávanějších značek nejhorší meziroční výsledky
V srpnu bylo na českém trhu registrováno 21 192 nových osobních aut, což je jen o 52 vozů méně než v loňském roce. Celkem si český trh připsal za prvních osm měsíců 185 292 registrací a meziročně roste tempem 7,25 %. Přesto některé značky dokázaly na trend reagovat rychle, jiné naopak vůbec.
Mezi největší skokany patří Alfa Romeo, která se odráží od samotného dna a nejen v srpnu, ale i za celý rok roste meziročně nejrychleji. V srpnu činil její meziroční nárůst registrací 150 %, za osm měsíců si připsala růst 58,7 %. Na opačném konci třiceti nejprodávanějších značek u nás je Audi, které v srpnu ztratilo meziročně 50 % registrací, celkem je jeho meziroční ztráta za osm měsíců 29 %.
Doporučujeme: Český trh v prvním pololetí 2017: Velký přehled vítězů i poražených
Nejprodávanější značka Škoda si v srpnu polepšila o 9,45 %, ale za celý rok zatím jen o 3,74 %, takže trochu zostává za celkovým trendem. Drží si ale stále více než 30% obchodní podíl. Druhý Volkswagen má 10 % registrací a na třetím místě se usadila značka Hyundai se 7,7 % registrací. Hyundai ale na Škodu ztrácí v tempu jak v srpnu, tak i za celý rok.
V následující tabulce se můžete podívat na pět nejúspěšnějších a naopak pět nejméně úspěšných značek v srpnu. Vybírali jsme z třiceti nejprodávanějších značek na našem trhu.
Značka | Registrace | Podíl | Změna |
---|---|---|---|
Alfa Romeo | 20 | 0,09 % | 150 % |
Mini | 106 | 0,50 % | 73,77 % |
Suzuki | 405 | 1,91 % | 43,11 % |
Dacia | 1516 | 7,15 % | 32,29 % |
Porsche | 41 | 0,19 % | 28,13 % |
Celkem za srpen | 21 192 | 100 % | - 0,28 % |
Kia | 730 | 3,44 % | -27,87 % |
Volkswagen | 1590 | 7,50 % | -27,92 % |
Lexus | 30 | 0,14 % | -31,82 % |
Fiat | 185 | 0,87 % | -40,13 % |
Audi | 288 | 1,36 % | -50,09 % |
Podobnou statistiku si můžete prohlédnout i pro pro prvních osm měsíců letošního roku:
Značka | Registrace | Podíl | Změna |
---|---|---|---|
Toyota | 5553 | 3,00 % | 58,70 % |
Alfa Romeo | 154 | 0,08 % | 57,14 % |
Jaguar | 225 | 0,12 % | 46,10 % |
Mini | 574 | 0,31 % | 37,32 % |
Porsche | 306 | 0,17 % | 26,45 % |
Celkem za 1-8/2017 | 185 292 | 100 % | 7,25 % |
Land Rover | 622 | 0,34 % | -8,53 % |
Mitsubishi | 1594 | 0,86 % | -10,45 % |
Jeep | 612 | 0,33 % | -17,63 % |
Honda | 1353 | 0,73 % | -19,80 % |
Audi | 3086 | 1,67 % | -29,19 % |
Prozatím má český trh našlápnuto k dalšímu rekordu a pokud se podíváme na všechna čísla, asi se nedá předpokládat, že by se něco radikálně měnilo. Škoda si drží dominantní podíl, Hyundai nedokáže zcela zužitkovat svou velice agresivní kampaň a rétoriku a daří se prémiovým a stylovým značkám. A nebýt Octavie v nižší střední třídě, byla by u nás kategorie SUV nejprodávanější. Nečekáme, že se tento trend změní do konce roku.