Český trh v květnu 2018: Diesely „nikdo“ nechce, alternativní pohony ale také ne

11.06.2018
8 nových názorů
Autor: Redakce
  • Tempo českého trhu se zpomaluje

  • Meziročně došlo v květnu k poklesu o 4,77 %

  • Podíl nových dieselů dále klesá, aktuálně na 30 %

  • Škoda má stále naprosto dominantní podíl

Tempo českého trhu s novými auty trochu zpomaluje, ale stále se mu daří. V květnu nicméně registrace nových aut podle statistik Svazu dovozců automobilů meziročně poklesly a to o 4,77 %. Celkem tedy bylo v květnu 2018 registrováno 25 720 nových osobních aut. Asi nikoho nepřekvapí, že na prvním místě zůstává Škoda s 31,28% podílem, druhý je s téměř desetiprocentním podílem Volkswagen a třetí Hyundai s podílem 7,43 %. Pořadí třiceti neprodávanějších značek najdete v přiložené tabulce:

značka registrace 05/2018 podíl na trhu změna proti 05/2017
1. Škoda 8045 31,28 % - 11,71 %
2. Volkswagen 2569 9,99 % 0,59 %
3. Hyundai 1912 7,43 % 10,27 %
4. Dacia 1470 5,72 % - 1,34 %
5. Ford 1279 4,97 % - 27,37 %
6. Peugeot 1185 4,61 % 50,76 %
7. Renault 1182 4,60 % 25,48 %
8. Kia 989 3,85 % 4,44 %
9. Toyota 773 3,01 % - 4,45 %
10. Citroën 710 2,76 % 14,52 %
11. BMW 686 2,67 % - 14,78 %
12. Mercedes-Benz 657 2,55 % - 13,32 %
13. Seat 625 2,43 % - 19,56 %
14. Opel 592 2,30 % - 14,82 %
15. Suzuki 565 2,20 % 53,12 %
16. Nissan 390 1,52 % - 31,34 %
17. Mazda 277 1,08 % - 10,36 %
18. Audi 275 1,07 % - 27,25 %
19. Fiat 269 1,05 % - 25,48 %
20. Mitsubishi 226 0,88 % 5,12 %
21. Honda 195 0,76 % 4,28 %
22. Volvo 172 0,67 % - 13,13 %
23. Subaru 133 0,52 % 33,00 %
24. Jeep 88 0,34 % 57,14 %
25. Land Rover 87 0,34 % 22,54 %
26. Mini 83 0,32 % 18,57 %
27. Porsche 48 0,19 % 50,00 %
28. Lexus 30 0,12 % 30,43 %
29. Jaguar 20 0,08 % - 60,78 %
30. Alfa Romeo 13 0,05 % - 61,76 %
CELKEM 25 720 100 % - 4,77 %

Mezi nejprodávanějšími modely se nekonají žádné velké změny. Opět se na první místě drží Škoda Octavia, která má skoro desetiprocentní tržní podíl. Druhá je Škoda Fabia, která ale ztratila meziročně docela výrazně. A třetí je Škoda Rapid, která si naopak meziročně polepšila. Jediná škodovka, která není v TOP 10, je malé Citigo.

Doporučujeme: Český trh v prvním čtvrtletí 2018 – Tempo zpomalilo, ale stále se daří

Do destíky nejprodávanějších modelů se dostal čtvrtý Hyundai i30, osmý VW Golf, devátá Kia Cee'd a desátý VW Passat. Jak se změnily meziročně registrace a hlavně podíl modelů na trhu najdete v následující tabulce, ve které uvádíme pět nejúspěšnějších a pět nejméně úspěšných modelů.

model registrace 05/2018 změna podílu proti 05/2017
Renault Captur 347 77,95 %
Volkswagen Polo 289 69,01 %
Renault Clio 333 60,87 %
Škoda Rapid 1623 59,90 %
Hyundai i30 797 43,09 %
Škoda Superb 620 - 29,30 %
Volkswagen Passat 427 - 30,46 %
Škoda Fabia 1739 - 37,08 %
Hyundai i20 216 - 37,21 %
Nissan Qashqai 225 - 38,86 %

Pokud jde o palivo, diesely už mají jen něco málo přes 30 % trhu. Přes 66 % připadá na benzín a zbylá tři procenta trhu si rozdělují alternativní paliva, hybridy a elektromobily. Překvapivé je, že se probrali soukromí provozovatelé. Registrují si na sebe bezmála 30 % aut, zatímco dříve připadalo na soukromé registrace obvykle jen maximálně 25 % trhu.

Doporučujeme: Nová Dacia Duster přijela na český trh. Hýří výbavou jako nikdy dřív

Pokud by někoho zajímalo, jaká je průměrná tabulková spotřeba kupovaných aut, průměrné benzinové auto na českém trhu má spotřebu 5,34 litru na 100 km/h, průměrný diesel pak 4,87 litru na 100 km. Nejvíce aut se tradičně registruje v Praze (41,08 %), nejméně pak v Karlovarském kraji (1,85 %).

Aleš (neregistrovaný)
Dřiv mi automaechanik radil "Kup si Škodovku, nebo koncern, ideálně 1.9TDI" Dnes mi řekne "Nic ti nedoporučím, všechno je to stejný, u koncernu jen budeš mít lepší pocit, potože to samé bude dražší"
Zdeno (neregistrovaný)
Podle klesajících čísel germánů je vidět, že lidem dochází, že z TDI zbyl jen název a TSI jsou často pěkný průšvih (rozvody, plivání benzínu do výfuku,spotřeba oleje ala trabant, složitá elektronika...)
Pavel (neregistrovaný)
Vývoj aut jde z hlediska českého uživatale těžce do kopru. Normální člověk nemá na to, aby si kupoval každých 5 let nové, ať již předražené škodovky či něco jiného jen o málo levnějšího. Ojetina se stává průšvihem pro vysoké náklady na opravy. Pro typického českého Jardu či Vencu Oktávka TDI s adBlue z nějaké flotily bude představovat velkou investici do výfuku (PDF filtr, čidla) popřípadě do DSG převodovky. Ojetý benzín s turbem na tom může být ještě hůře (rozvody, turbo, PDF bude mít taky). SIce odborníci píší, jak mají tříhrnce od Fordu již najeto dosti kilometrů bez problémů, stejně tak motory TSI, ale zároveň se jistí bláboly o zkrácených intervalech výměny oleje. Pokud firemní řidič využívá velký výkon malého tříhrnce permanentně, čž dělá většina, pak lituji toho, kdo si takové auto potom koupí. Paradoxně se pak stane ojetina s klasickou atmosférou s nepřímým vstřikováním benzínu jako je Fiat Tipo, Renault Megane, Hyunday/Kia a Toyoty nejrozumnější volbou. Doufejme, že ještě nějaký čas vydrží ve výrobě.
Jen tak (neregistrovaný)
Dobrej, moloobjenové motory s turbem stojí za prt (nízká životnost a aby to jelo tak se na to musí šlapat),jako u trabantu.Auto dělá motor,podvozek a brzdy. Točivý moment v nízkých otáčkách dělá obsah. a počet válců.Proto pořádný značky v živote nebudou používat 3 hrnky radši 6 a více.(minimálně 4 ks). Já 20 let říkám,že traktory patří na pole . Diesel se nikdy nevyrovná benzínu.F 1 a WRC nikdy nebudou jezdit na naftu. A až se nebude moci falšovat na technický s filtry pevných částic a s ji nýma věcmi tak mi dáte za pravdu. Díesel se výplatí jedině , když se najede kolem 40 000 km/rok.aby se zaplatil dražší provoz, váha a vyšší cena při koupi vozu. Spotřeba není všechno pánové a slušně ,jestli se chcete bavit na úrovni.
Honza (neregistrovaný)
Motoristé přesně tak.!!! Malý motor = hned problem. A to že odejdou brzy je jasná věc. I sami výrobci to vědí.Ale musí. A diesel s pořádným motory se vrátí ale to všichni ti pochybovači budou mít v autech ty ventilátory se třemi válci .
motorista (neregistrovaný)
Ti co si nekoupí diesel ačkoliv by ho využili a raději šáhnou po benzínovém maloobjemovém přeplňovaném motoru v naději, že kupují méně problematický a užitečnější motor, spláčou nad svoji volbou. Motor se jim bude srát o nic méně než osvědčený diesel, dozajista i víc a spotřeba bude rovněž horší. Bude to dvojitá prohra. Rozhodně jim to nepřeji, ale tento osud je nemine. Ale já bych nikdy nezkousl situaci, že kupím za 600 tisíc auto s motorem, u kterého mě prodejce respektive servis řekne po 120 tisících, že je motor celý na výměnu, to by byla asi poslední slova v jeho životě, která by z úst vypustil.
ssykot (neregistrovaný)
zase ten kydal-že diesely nikdo nechce...zacpete už mu tu nevymáchanou papulu...
  • Našli jste v článku chybu?