Už dva roky pracuje česká společnost MW Motors na vývoji elektromobilu s retro designem Luka EV. Vůz s nízkou hmotností zaujal v roce 2018 i zajímavým řešením v podobě elektromotorů umístěných přímo v kolech. Nyní vznikl další model nazvaný Luka EV Traditional, který pohání jediná jednotka na přední nápravě.
Nový elektromotor má výkon 55 kW (66 koní). To je poměrně málo, na druhou stranu Luka EV váží jen 886 kg. Díky tomu dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. Maximální rychlost by měla být 140 km/h. Baterie s kapacitou 26,4 kWh mají umožnit až 310 kilometrů dojezdu.
Něco málo přes čtyři metry dlouhé kupé pro dva má hliníkový podvozek a karoserii z vláknového kompozitu (FRP). Dodávat se bude s řízením vpravo i vlevo. Výroba se ale zatím ještě nerozběhla. I tak už je známá první cena, která by měla být 30 tisíc eur bez daně, tedy asi 816 tisíc korun.
Retro elektromobil není jediným projektem české společnosti. Letos v zimě představila speciální úpravu ruského off-roadu UAZ Hunter, který přestavěla na elektromobil. Auto chce nabídnout s bateriemi o kapacitě až 90 kWh.