Česká společnost Bureko získala homologaci na novou šestikolku. Může mít až 1000 koní

2 nové názory
  • Česká společnost Bureko nabízí novou šestikolku, která vychází ze Chevroletu Silverado 

  • Osmiválec o objemu 6,2 litru má standardně výkon 420 koní, v rámci dalších úprav motoru ale můžete dostat až 1000 koní

  • Základní cena je 290 000 eur bez daně, vrcholné provedení s úpravou motoru na 1000 koní stojí 375 000 eur

Příběh české společnosti Bureko se začal psát v roce 2006, kdy se na autosalonu v Detoritu představil koncept Hummer Hx. Automobilka samotná tohle auto nikdy nevyráběla, ale jistý František Janeš se rozhodl, že takový vůz postaví. Výsledkem se stal model Bureko H2X, který vycházel z Hummeru H2. V roce 2012 se začal rodit nástupce v podobě šestikolky Bureko 6x6, kde byla jako základ použita technika automobilky Land Rover. Tento vůz se vyráběl do jara 2017. Poté byla představena nová verze Bureko 6x6, tentokrát vycházející z Chevroletu Silverado. Tohle auto v prosinci minulého roku získalo homolagaci a minulý týden se ukázala na výstavě For Caravan v Letňanech.

Nové Bureko 6x6 používá oproti předchůdci daleko silnější motor. Pod kapotou je osmiválec o objemu 6,2 litru, který ve standardní verzi disponuje výkonem 309 kW (420 koní) a vrcholem točivého momentu 620 Nm. Motor je vybaven přímým vstřikem paliva a systémem deaktivace poloviny válců. Je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Řidič může volit mezi režimy 2WD a 4WD, respektive v terénu mezi režimy AUTO 4WD, 4WD a 6x6.

for-caravan-2019-64 Jestli jste minulý týden navštívili veletrh For Caravan, mohli jste si novou šestikolku Bureko prohlédnout v jednom z pavilonů na vlastní oči. Nejlevnější provedení vyjde na 7,5 milionu korun bez daně, vrchol s výkonem 1000 koní stojí bezmála deset milionů

Komu by základních 309 kW (420 koní) nestačilo, ten má k dispozici možnost úpravy motoru od společnosti BH-Systems Germany, přičemž úrovní je hned několik a jejich základem je instalace kompresoru. Začíná se na výkonu 441 kW (600 koní), další úrovně mají 478 kW (650 k), 515 kW (700 k), 588 kW (800 k) a vrcholem je provedení naladěné na 735 kW (1000 koní). Podle konkrétní volby se liší rozsah vyměněných dílů. Zatímco u „nejslabší“ verze dostanete kompresor, upravené vstřikování nebo jiné svíčky, nejsilnější varianta má vyměněné v podstatě všechno od klikové hřídele po hlavy válců. Úpravy na 800 a 1000 koní zároveň zahrnují objem zvýšený na 6,8 litru.

Že je Mercedes G 6x6 velký? Tak to jste ještě neviděli desetikolový Dhabiyan
Přečtěte si také:

Že je Mercedes G 6x6 velký? Tak to jste ještě neviděli desetikolový Dhabiyan

Součástí standardní výbavy je v zásadě všechno, co si můžete přát. Konkrétně je řeč o dvouzónové automatické klimatizaci, navigaci, tempomatu, parkovací kameře, ale také o sadě asistenčních systémů, jako je hlídání jízdních pruhů, přednárazový asistent nebo automatické přepínání dálkových světel. Nové Bureko 6x6 (Crew Cab) je dlouhé 5830 mm, široké 2190 mm a vysoké 2050-2130 mm. Verze Double Cab měří na délku dokonce 6,1 m. Vůz stojí na dvacetipalcových kolech, spotřeba se údajně pohybuje od devatenácti do 25 l/100 km, nádrž má objem 98,4 l. Maximální přípustná hmotnost se těsně vejde do 3,5 tuny, takže pokud někdy bude v ČR zaveden tolik diskutovaný zákaz předjíždění na dálnicích, Bureka 6x6 se týkat nebude.

Bureko 6x6_02 Výbava je bohatá a zahrnuje vše včetně některých asistenčních systémů, jako je například hlídání jízdních pruhů
Bureko 6x6_01 Osmiválcový motor o objemu 6,2 litru nabízí 420 koní. V rámci dalších úprav ale může mít objem 6,8 litru a až 1000 koní

Základní nové Bureko 6x6 stojí 290 000 eur bez daně, tedy v přepočtu zhruba 7,5 milionu korun. Příplatek za verzi naladěnou na 700 koní činí 33 tisíc eur a varianty osazené motorem se zvětšeným objemem pak vyjdou na 355 000 eur (800 koní) a 375 000 eur v případě vrcholu o výkonu 1000 koní. Výroba trvá minimálně čtyři měsíce (a více, pokud si zájemce vybere něco speciálního), úprava motorů zabere od čtyř do dvanácti týdnů podle toho, jakou konkrétní úroveň zvolíte.

Bureko má dnes zastoupení v Saúdské Arábii, v Abu Dhabi, Kuvajtu, Pákistánu, v Indii, na Kostarice, v Rusku, Kazachstánu, ale také v Německu, ve Francii a samozřejmě v České republice. Aktuálně se jedná o vstupu na americký trh.

Ondřej (neregistrovaný)
cena výroby třeba? Použité materiály (kevlar/karbon)? Podvozková technika? Formy? Ruční malosériová výroba?Zkuste si takové auto vyrobit a pochopíte. Tohle se prodává v desítkách kusů a náklady tak nepokryjete vysokými prodejními čísly s malou marží... už chápete?
  • Našli jste v článku chybu?