Česká rozlučka se Subaru WRX STI dorazila do prodeje. Stojí téměř 1,4 milionu

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Také české zastoupení automobilky Subaru se loučí s WRX STI

  • Na náš trh dorazila Final Edition 

  • Celkem je k dispozici 15 exemplářů s cenou bezmála 1,4 milionu

  • Final Edition má modrou karoserii, zlatá kola a volant čalouněný Alcantarou 

  • Zájemci si stále mohou objednat i klasické STI, jde už ale o skladové vozy 

Nevyhnutelné se definitivně stává realitou. Subaru WRX STI odchází také z českého trhu. Podobně jako tomu bylo například v Anglii, i v České republice je připravena na rozloučenou speciální verze. Také u nás se jmenuje Final Edition.

Žádné technické změny nečekejte. Final Edition je v podstatě pouze o kosmetických detailech. Všech patnáct vozů bude lakováno modrou barvou WR Blue doplněnou zlatými devatenáctipalcovými disky. Brzdy Brembo dostaly stříbrné třmeny, jiná je současně i maska chladiče, nechybí přední spoiler a v interiéru například najdeme volant čalounění Alcantarou, který jsme už viděli v edici S208.

Doporučujeme: Test Subaru WRX STi 2018 — Dlouhé loučení

Zájemci by rozhodně neměli otálet, protože na český trh míří takto upravených pouze patnáct exemplářů. Cena jednoho z nich je 1 380 000 Kč, což je o 80 tisíc více v porovnání s výbavou Sport. Fyzicky by měla tato auta dorazit nejpozději v srpnu letošního roku.

Subaru WRX STI končí na evropském trhu kvůli neustále se zpřísňujícím emisním limitům. Další úprava tohoto legendárního modelu by zkráta byla příliš drahá vzhledem k tomu, kolik se na evropském trhu prodá kusů. Subaru se chce navíc více profilovat jako značka se zaměřením na SUV a bezpečnost, takže STI už vlastně není potřeba ani z pohledu image.

Doporučujeme: Koncept nového Subaru WRX STI byl odhalen. Dočkáme se hybridního pohonu?

O nástupci se zatím mluví spíše v náznacích, nicméně zcela vyloučen není. Nakonec i lidé ze Subaru se dříve vyjádřili v tom smyslu, že sice SUV jsou fajn, ale že i sportovní auta jsou nedílnou součástí této značky. Další WRX STI už ovšem patrně dostane hybridní pohon. Jak by takový vůz mohl vypadat, to začátkem roku ukázala studie představená na autosalonu v Tokiu.

Petr Jer. (neregistrovaný)
Tak kdyby někdo někdo chtěl mám GTčko z roku 1997 :). To si ho asi nechám, pokud se toho dožije mohl by to být ceněný veterán. Chtěl bych se zeptat autora článku přestože to není k tématu, jak se má jeho Zastava 1100 :). Subaru je nevyužité tak jsem vážně uvažoval nahradit ho nějakým veteránem a taky mě napadla Zastava. U nás je jich málo, ale při dovozu někde z jihu a přihlášení na veteránské značky to se provoz prodraží když se každý rok musí dělat krajská testace (klubová 1500 + krajská 800 jak je uvedeno v článku moc reálná není spíše chtějí tak 6500Kč)
  • Našli jste v článku chybu?