Vlákno názorů k článku Česká republika má pořád téměř nejstarší vozový park v Evropě. Hlavní příčina zůstává stejná od Pavel - Tak předně, kupovat si každých 5 nebo 10...

Pavel (neregistrovaný)
Tak předně, kupovat si každých 5 nebo 10 let nové auto rozhodně nemá nic společného s jakoukoli ekologií. Nejekologičtější je užívat věci do konce jejich životnosti a opravovat je, než se k nim chovat jako ke spotřebnímu zboží a platí to i v případě automobilů, které se alespoň naštěstí z velké části recyklují. Samotná ekonomická stránka věci je pak jasná, Pokud si kdokoli vezme kalkulačku a spočítá si na kolik ho vyjde ujetý kilometr v novém autě po započtení amortizace z pořizovací hodnoty a bežných servisních prohlídek, provozních nákladů, třeba v rámci prvních pěti let provozu a dejme tomu 100 000 ujetých Km, zjistí, že i přes nutné investice do staršího auta je každý kilometr ujetý třeba v 15tiletém autě o polovinu levnější. Ten mýtus že u nového auta se platí méně za servis je bezpředmětný, protože většinou i banální servisní úkony na nových autech běžně daleko cenově převyšují i komplikované opravy aut starých a nejde jen o samotnou cenu dílů. Také platí, že ta aktuálně probíraná generace cca rv. 1998-2004 byla o hodně bezproblémovější oproti dnešním autům která jsou vyráběna stále více jako spotřební, tudíž s důrazem na jiné vlastnosti než je životnost a jednoduše každý, kdo jezdí svím starým autem, nevidí moc důvodů proč by měl přesedlávat do něčeho novějšího, když mu to nenabídne skoro žádnou přidanou hodnotu.
Babiz (neregistrovaný)
Tak to je ještě horší než jsem si myslel. Bohužel opravdu je jenom 30 let po revoluci. A to žijeme v ČR, která by měla být vzděláním z bývalých postkomunistických zemí na tom nejlépe. Babiš věděl na co má vsadit myslím, že brzy bude mít Ano 40%. Jsem odpůrce elektromobilů, ale tento komentář mluví za vše.