Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Česká republika má pořád téměř nejstarší vozový park v Evropě. Hlavní příčina zůstává stejná. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Pavel (neregistrovaný)
Tak předně, kupovat si každých 5 nebo 10 let nové auto rozhodně nemá nic společného s jakoukoli ekologií. Nejekologičtější je užívat věci do konce jejich životnosti a opravovat je, než se k nim chovat jako ke spotřebnímu zboží a platí to i v případě automobilů, které se alespoň naštěstí z velké části recyklují. Samotná ekonomická stránka věci je pak jasná, Pokud si kdokoli vezme kalkulačku a spočítá si na kolik ho vyjde ujetý kilometr v novém autě po započtení amortizace z pořizovací hodnoty a bežných servisních prohlídek, provozních nákladů, třeba v rámci prvních pěti let provozu a dejme tomu 100 000 ujetých Km, zjistí, že i přes nutné investice do staršího auta je každý kilometr ujetý třeba v 15tiletém autě o polovinu levnější. Ten mýtus že u nového auta se platí méně za servis je bezpředmětný, protože většinou i banální servisní úkony na nových autech běžně daleko cenově převyšují i komplikované opravy aut starých a nejde jen o samotnou cenu dílů. Také platí, že ta aktuálně probíraná generace cca rv. 1998-2004 byla o hodně bezproblémovější oproti dnešním autům která jsou vyráběna stále více jako spotřební, tudíž s důrazem na jiné vlastnosti než je životnost a jednoduše každý, kdo jezdí svím starým autem, nevidí moc důvodů proč by měl přesedlávat do něčeho novějšího, když mu to nenabídne skoro žádnou přidanou hodnotu.