V Mladé Boleslavi slaví zajímavý moment. Automobilka Škoda oznámila, že v letošním roce přijala na českém trhu už 100 000 objednávek, což se ještě nikdy v historii nepodařilo. Největší podíl má na tomto úspěchu Octavia, která obstarala bezmála třetinu z rekordního čísla (reálným zákazníkům je tolik diskutovaná čtyřoká tvář evidentně úplně ukradená). Škodě ale samozřejmě pomohl také Kodiaq a nový Karoq.
Jubilejní objednávku s pořadovým číslem 100 000 podal zákazník přes dealerství Autocentrum Přerov. Konkrétně jde o Škodu Fabia Monte Carlo. Fabia je po Octavii druhý na českém trhu nejprodávanější model značky (24 700 objednávek v letošním roce). S větším odstupem následuje Rapid (15 200) a Superb (8600). Kodiaq zatím přispěl počtem 7000 objednávek a nový Karoq už dosáhl na 5500 objednávek, přestože se prodává teprve do října. Dosluhující Yeti zaznamenal 4300 objednaných exemplářů, nejméně žádanou Škodou je pak Citigo (3600).
Doporučujeme: Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG — Lídr třídy
Podrobnější statistiky ukazují, že pokud má český zákazník na výběr, většinou preferuje karoserii kombi. Podíl kombíků je u modelu Octavia 63 %, u Fabie je to 57 % a v případě Superbu 51 %. Nakonec žádanější je rovněž Rapid Spaceback, když po liftbacku sáhlo 48 % zájemců o tento model.
Za pozornost stojí také růst počtu objednaných Škodovek na českém trhu. Ještě v roce 2012 Škoda během jednoho roku evidovala 55 300 objednávek, v roce 2016 to bylo 89 000 a letošní rok tedy mladoboleslavská automobilka uzavře s číslem za hranicí 100 000.