Češi milují Škodovky víc než kdy dřív. Letos jich objednali už přes 100 000

5 nových názorů
Autor: Redakce
  • Poprvé v historii si čeští zákazníci během jednoho roku objednali více než 100 000 vozů značky Škoda

  • Jubilejní objednávka se vztahuje na model Fabia Monte Carlo

  • Jednoznačně nejprodávanější Škodou je Octavia

V Mladé Boleslavi slaví zajímavý moment. Automobilka Škoda oznámila, že v letošním roce přijala na českém trhu už 100 000 objednávek, což se ještě nikdy v historii nepodařilo. Největší podíl má na tomto úspěchu Octavia, která obstarala bezmála třetinu z rekordního čísla (reálným zákazníkům je tolik diskutovaná čtyřoká tvář evidentně úplně ukradená). Škodě ale samozřejmě pomohl také Kodiaq a nový Karoq.

Jubilejní objednávku s pořadovým číslem 100 000 podal zákazník přes dealerství Autocentrum Přerov. Konkrétně jde o Škodu Fabia Monte Carlo. Fabia je po Octavii druhý na českém trhu nejprodávanější model značky (24 700 objednávek v letošním roce). S větším odstupem následuje Rapid (15 200) a Superb (8600). Kodiaq zatím přispěl počtem 7000 objednávek a nový Karoq už dosáhl na 5500 objednávek, přestože se prodává teprve do října. Dosluhující Yeti zaznamenal 4300 objednaných exemplářů, nejméně žádanou Škodou je pak Citigo (3600).

Doporučujeme: Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG — Lídr třídy

Podrobnější statistiky ukazují, že pokud má český zákazník na výběr, většinou preferuje karoserii kombi. Podíl kombíků je u modelu Octavia 63 %, u Fabie je to 57 % a v případě Superbu 51 %. Nakonec žádanější je rovněž Rapid Spaceback, když po liftbacku sáhlo 48 % zájemců o tento model.

Za pozornost stojí také růst počtu objednaných Škodovek na českém trhu. Ještě v roce 2012 Škoda během jednoho roku evidovala 55 300 objednávek, v roce 2016 to bylo 89 000 a letošní rok tedy mladoboleslavská automobilka uzavře s číslem za hranicí 100 000.

w (neregistrovaný)
Škodovka teda skopčák z VW, aby pokryl poptávku českých ovcí, tak Škodovka to vozí z Ukrajiny a Ruska.
Aha (neregistrovaný)
Přesně, bez informace o tom kolik jde do firem je to bezcenný marketingový údaj. Tipuju na základě toho, že celkově se prodá 75% firmám stejný procento i u škodovek. Možná víc, páč za tu značku si tolik připlatí jen skalní fanda.
xyz (neregistrovaný)
Nové Octávii už neřeknu jinak než Šrotovka. Mám novou 2017 kombi. A po 350km mi začalo cosi vrzat na straně spolujezdce. Po servisu asi týden dobrý a začalo to zas a ještě více a jinde v rozmezí 2000-2300ot. Další servis, v 2500km podlepení čalounění atd. A výsledek: drnčení je skoro pryč. Teď už drnčíme tak na 20% . Ani nemusím jet po silnici, spolehlivě to rozdrnčí otáčky motoru na parkovišti. Už na to kašlu, ale u auta za 750tis bych to nečekal. Až na to drnčení jsem s autem spokojen, řídí se mi velmi příjemně.
  • Našli jste v článku chybu?