Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Přehledně: Kolik stála auta v Československu na konci 70. let?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
tankista (neregistrovaný)
Už to tu bylo vícekrát popsáno. Ceny vozidel za komančů byly z dnešního pohledu vysoké (auto bylo luxusní zbytné zboží), ale v kontextu s ostatními cenami to vychází úplně jinak. Ušetřit na nové auto bylo mnohem jednodušší, než dnes. A lidi si nová auta skutečně pořizovali. Dnes je naprostá většina nových aut "na firmu". Škoda, že se občas nevytáhnou i jiné "nedostatky" budování socialismu. Třeba bydlení za pár šupů. Nájem z 2+1 176 Kč. Elektřina pár desetikorun. Voda 20 haléřů za kubík. Vodoměr nikdo neměl, protože to nedávalo smysl. Veškerý dětský sortiment v nižší daňové sazbě (ženy drobného vzrůstu rády nakupovaly v dětském). Kdo akutně poptával bydlení a neštítil se práce (nejčastěji to bylo v zemědělství), mohl se do týdne stěhovat do třípokojového bytu někde ve střediskové obci po celé republice. Zůstat na ulici, jak je to běžně možné dnes, bylo za komančů zcela nemyslitelné. Ještě vzpomenu závodní rekreace. Tomu by dnes mládež jen těžko uvěřila. Týden ve Špindlu v sezóně za 250 Kč. 12 dnů na Rujáně sakumprásk i s cestou lůžkovým vlakem za 1700Kč. A to mě kulturní referentka naháněla 14 dnů, abych někam jel.