První testy produktů divize N automobilky Hyundai ukazují, že jsou to řidičsky docela zajímavá auta. A důvod může být prostý. Hyundai se totiž nesoustředí na časy na kolo, ale na čisté řidičské potěšení. Velice hezky se o tom pro Road & Track rozpovídal Albert Biermann, který má u Hyundai na starosti právě jízdní vlastnosti.
Jméno Alberta Biermanna možná znáte v souvislosti s divizí M od BMW, kde kdysi působil. U značek Kia a Hyundai ale má přeci jen volnější ruku. A podle jeho dřívějších prohlášení ho taková práce skutečně baví. Biermann říká, že pokud se bude nové auto nastavovat jen podle toho, aby bylo rychlé na okruhu, bude ve skutečnosti horší.
Doporučujeme: Hyundai i30 N – Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
„Potřebujete jiné nastavení podvozku a jinou aerodynamiku. Profesionální závodník to ocení, ale běžného řidiče to bavit nebude,“ tvrdí. Hyundai se tak snaží auta divize N stavět pro běžné smrtelníky a nikoli na okruh, ale „pro čisté řidičské potěšení na horské silnici nebo malé závodní trati.“
To ale neznamená, že by mělo být sportovní auto divize N značky Hyundai neschopné na okruhu. Naopak. „Na okruhu je s nimi zábava, jen to tam nebude nejrychlejší auto,“ vysvětluje dále Biermann. „Brzdy, mazání, preciznost... To všechno tam je. Ale aerodynamiku a podvozek včetně volby pneumatik jsme nezvolili s ohledem na ježdění po okruhu. Kdybychom chtěli, udělali bychom úplně jiné auto,“ doplnil Biermann. Podle něj také není rozhodující, kolik takových aut Hyundai prodá. Je to produkt, který má hlavně ukázat na to, že Hyundai už není jen konzumní značka.
Doporučujeme: Hyundai chystá vlastní supersport. Bude mít dvě sedačky a logo Genesis
Angličtináři si mohou celý článek přečíst na webu Road & Track. Potěšitelné na tom je, že aspoň nějaké automobilky se slepě nehoní za nejvyššími výkony a nejlepšími časy na Nürburgringu a naopak se chtějí zaměřit na to, co už i z běžných sportovních aut dávno zmizelo, tedy na skutečně čisté řidičské potěšení.
To se pouze rychlostí v přímce a výkony na brzdě vyvážit opravdu nedá. Pro příklady nemusíme chodit daleko. Stačí si vzpomenout na srovnání Mazdy MX-5 a Fiatu 124, Alfu Romeo 4C a Porsche Boxster S či na svezení s BMW M340i. Že to nejsou nejvýkonnější a nejrychlejší auta těchto značek? To přeci nevadí. Za jejich volantem jsme se bavili náramně a mnohdy víc než právě s vrcholnými produkty.