Klasický příklad naprosto zvráceného myšlení, stejně jako třeba úsekové radary. Doporučuji zamyslet se hlavně nad částí "...a tím upoutat pozornost řidiče..." Opravdu si zastupitelé myslí, že bezpečnost na silnici zvýší tím, že upoutají pozornost řidičů k něčemu jinému, než je sledování provozu?

Asistent jízdy v pruhu není autopilot. Ve slušných autech (já osobně vím o toyotách) prostě jen pípá což je naprosto v pořádku a k tomu je. Třeba škodovkách ne, tam se vyloženě aktivně montuje do řízení, taky ho tam kvůli tomuhle vždy okamžitě vypínám protože to je o život.

Takže jestli někdo kvůli asistentovi zboří dům, měl by to dostat k úhradě kompletně.

Nemáte pravdu.
Znám spoustu nepřehledných a od pohledu nebezpečných míst, kde někteří řidiči jezdí "na sebrání řidičáku dvakrát doživotně", ale počet nehod je tam blízký nule, neboť se tomu každý rád vyhne nebo se tam pohybuje s krajní opatrností.
Znám spoustu míst, která vypadají naprosto přehledně, což svádí k nebezpečné jízdě, ale protože je kdekdo zná, nestala se tam snad jediná nehoda.
A znám naprosto nenápadná místa s rozhledem na kilometry, kde řidiči jezdí v podstatě podle předpisů, ale kde je jedna nehoda týdně, protože všichni spoléhají na to, že "tady je to bezpečný".
Počet dopravních nehod je dost přeceňované kritérium.