Úmyslné pálení pneumatik, neboli takzvaný burnout, je skutečně efektní záležitost. Už od pohledu jde ale o věc, která nemá na obutí vašeho vozu zrovna pozitivní vliv. Co přesně se během takové destrukce pneumatik děje, to ukazuje přiložené video.
Doporučujeme: Od kusu plechu po testovací jízdu. Podívejte se, jak se vyrábí Škoda Octavia
Autoři použili k natočení videa Hondu S2000 a termokameru. Za pozornost stojí například to, jak rychle se pneumatika během takového burnoutu ohřeje. Vnitřní část pláště se ohřála ze zhruba 19 °C na více než 160 °C během dvou sekund, kompletně celý běhoun dosáhl teploty přes 160 °C během pěti sekund.
Na videu jsou také krásně vidět odletující částečky gumy. Zadní pneumatiky měly zároveň během pokusu rozdílný tlak, ale jak se ukázalo, výsledné teploty jsou v podstatě identické. Pro úplnost dodejme, že video vzniklo v garáži, tedy na velmi hladkém povrchu.
Doporučujeme: Změřili jsme výkon Škody Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4×4 na brzdě. Jak nové SUV dopadlo?
Pokud se vám video líbí, můžeme připomenout, že se před časem objevilo na internetu jiné velmi zajímavé technické video. V něm jsme si mohli pro změnu zpomaleně prohlédnout, co přesně se děje během spalování paliva.