Vlákno názorů k článku Bugatti Chiron a česká jízda rychlostí přes 400 km/h v provozu? Je fascinující, kam jsme se dostali (komentář) od Jarda - Tak riziko tam je vždycky. Riziko je totiž...

Jarda (neregistrovaný)
Tak riziko tam je vždycky. Riziko je totiž život sám a sednout si do auta prostě riziko bylo, je a bude. Je holým faktem, že rychlost nezabíjí. Naopak. Rychlostní limity na dálnicích jsou víc smrtící než když limity nejsou. Viz. Montanský paradox. Mrkněte na to. Samozřejmě dálnice musí splňovat podmínky pro neomezenou rychlost, jenže paradoxne se tady dostáváme k tomu proč je jízda Passera kontroverzní. Viděl jsem video kdy chlap jel s Lamborghini Huracán po německé dálnici na neomezeném úseku. Ve chvíli kdy jel přes 300 km/hod vjel na jakousi nerovnost. Auto to rozhodilo takovým způsobem že skončil ve svodidlech. Přežil to, nikdo nebyl zabit nebo vážněji zraněn. Ale byla to štěstí v neštěstí, mohlo to skončit podstatně hůř. Myslím že to video si taky dohledáte. Takže za mě, Passer prostě zbytečně riskoval a ohrožoval i ostatní, protože kdyby to řízení nezvládnul ať už z jakéhokoliv důvodu a auto se stalo neovladatelným, bylo by to už jen na náhodě. On nikam nemusel spěchat, byla to prostě klukovina a vyšla mu. Zbytečné riziko. Já nemám nic proti rychlé jízdě na přehledném a kvalitním úseku dálnice. Jenže nikdo nemá křišťálovou kouli a neví co je na dalším kilometru. Mrtvá srna? Upadlé kolo? Výtluk? Jiná překážka? Každý si holt musí tyhle rizika zvážit sám...
k.Hope (neregistrovaný)
Myslím,že pokud Passer něco riskoval, tak jedině rozbití svého auta. A i to měl jistě dobře pojištěné. Riziko v tom já osobně vůbec nevidím. Situace na naší dálnici ukazuje, že hodně lidí se totiž nedokáže popasovat ani s rychlostním limitem 130km/h. A nebo dokáží bourat při osmdesátce, když čumí na nehodu, jako bulíci. A nejhorší na dálnici není to, že někdo mimo 130km/h jede svižněji buď 150, nebo 180tkou. Ale řidiči, kteří jedou v levém pruhu 80 -90 km/h a jsou nasáčkovaní v levém pruhu. To je daleko větší nebezpečí, než šlápnout na plyn. A to bývají právě ti největší kritici. Protože přijet k pomalu jedoucímu řidiči z vyšší rychlosti, a intenzivně brzdit, je největší riziko ve vytvoření skrumáže. Měl jsem možnost se i po našich dálnicích prohnat v supersportu Ferrari F40. A pokud někdo kritizujete rizika, pak nevíte o čem mluvíte. Nelze srovnávat oktávku, nebo golfa, které sotva hekají, s takovými kárami. Jsou to auta z jiného světa. Na rozdíl od těch průměrných postrků všechno funguje. V tom je krása velmi drahých aut. Šlápnete na plyn a letíte, jako raketa. Dupnete na brzdu a je to jako rána do zdi. Auto sedí, nikam neustřelí. O tom si většina našich řidičů může nechat tak leda zdát. Když jsem jel před časem s Porschem u Boleslavi na rovince na dálnici ubral,kdyby tam byli hluchavky s radarem, a jel v limitu, tak mě předháněly škodovky z Bolky s "efkovými značkami", jak pominuté. Tak jsem jen suše utrousil,. Tak jeďte, je to vaše poslední možnost, kdy Škoda předjela Porsche! Asi na svůj výkon byli moc hrdí...