Karel (neregistrovaný)
Já nechápu, proč celou cestu blokoval střední a hlavně levý pruh. Co kdyby ho chtěl někdo předjet? Poněkud sobecké. A v Německu není povinnost jezdit v pravém pruhu, případně ve středním když je pravý plný? Nebo to platí jen pro někoho?
Jarda (neregistrovaný)
417 km/h znamená ujetý jeden kilometr za 8.9 sec. Za 1 sekundu ujetých 116 metrů. Jaká je brzdná dráha? Ostatní auta se budou pohybovat odhadem mezi 100 km/h - 200 km/h (beznín a nafta jsou drahé a v DE jsou spořiví) Takže vůči sobě se auta pohybují mezi 217 - 317 km/h. Jak často se běžný řidič na dálnici dívá do zrcátka? Jak dlouho trvá než odhadne jaká je skutečná rychlost auta blížícího se zezadu? Předpokládá vůbec běžný řidič, že někdo po dálnici může jet 400 a že za 4 vteřiny ujede půl kilometru? Podle mne je to extrémně vysoké riziko, není prostor pro reakci, když se někdo zachová nepředvídaně.
Vlk (neregistrovaný)
Dík za článek, tleskám za rozumný názor. Klasický problém - úseky německých dálnic jsou bez rychlostního limitu, ale lidé tam jezdí rychle. Tragédie, konec světa. Je to opravdu za trest číst příspěvky internetových moralistů pod články. "Takový idiot by měl být doslova odstraněn z veřejného prostoru a uvržen do vězení. Na dálnici vůbec nemusíte jet rychleji než 130, to je naprosto rozumná a svižná cestovní rychlost. " Z podobných názorů je člověku fakt smutno.
Karel-III (neregistrovaný)
Běžný řidič (tedy ten český) jednoznačně na dálnici do zrcátek nekouká. Co se děje za ním ho nezajímá. On jede v levém pruhu 130, víc nikdo nesmí. Co na tom, že je pravý pruh volný. Řidič Chironu jel na přehledném, poloprázdném úseku, navíc tříproudovém. Proč by někdo vjížděl z pravýho pomalýho do levýho rychlýho pruhu? Snad jedině kdyby sbíral telefon z podlahy, nebo dostal infarkt. Jak dlouho trvá běžnému napůl nevidomému dědovi zastavit starou pixlu z 90km/h?
Harald (neregistrovaný)
Nevím jak tentokrát, ale minule měl p. Passer předjezdce a ten mu vysílačkou hlásil vozidla na trase. Takže o každém věděl s předstihem. Jízdy dělá s rozvahou, v neděli ráno, sleduje místní předpovědi počasí, on takový poryv větru není v tom fofru legrace. A myslím, že není floutek co už nechce žít a rozsekat takový unikátní stroj za miliony. Takže v pohodě, jen trochu provětrat fáro.
Jarda (neregistrovaný)
Tak riziko tam je vždycky. Riziko je totiž život sám a sednout si do auta prostě riziko bylo, je a bude. Je holým faktem, že rychlost nezabíjí. Naopak. Rychlostní limity na dálnicích jsou víc smrtící než když limity nejsou. Viz. Montanský paradox. Mrkněte na to. Samozřejmě dálnice musí splňovat podmínky pro neomezenou rychlost, jenže paradoxne se tady dostáváme k tomu proč je jízda Passera kontroverzní. Viděl jsem video kdy chlap jel s Lamborghini Huracán po německé dálnici na neomezeném úseku. Ve chvíli kdy jel přes 300 km/hod vjel na jakousi nerovnost. Auto to rozhodilo takovým způsobem že skončil ve svodidlech. Přežil to, nikdo nebyl zabit nebo vážněji zraněn. Ale byla to štěstí v neštěstí, mohlo to skončit podstatně hůř. Myslím že to video si taky dohledáte. Takže za mě, Passer prostě zbytečně riskoval a ohrožoval i ostatní, protože kdyby to řízení nezvládnul ať už z jakéhokoliv důvodu a auto se stalo neovladatelným, bylo by to už jen na náhodě. On nikam nemusel spěchat, byla to prostě klukovina a vyšla mu. Zbytečné riziko. Já nemám nic proti rychlé jízdě na přehledném a kvalitním úseku dálnice. Jenže nikdo nemá křišťálovou kouli a neví co je na dalším kilometru. Mrtvá srna? Upadlé kolo? Výtluk? Jiná překážka? Každý si holt musí tyhle rizika zvážit sám...
k.Hope (neregistrovaný)
Myslím,že pokud Passer něco riskoval, tak jedině rozbití svého auta. A i to měl jistě dobře pojištěné. Riziko v tom já osobně vůbec nevidím. Situace na naší dálnici ukazuje, že hodně lidí se totiž nedokáže popasovat ani s rychlostním limitem 130km/h. A nebo dokáží bourat při osmdesátce, když čumí na nehodu, jako bulíci. A nejhorší na dálnici není to, že někdo mimo 130km/h jede svižněji buď 150, nebo 180tkou. Ale řidiči, kteří jedou v levém pruhu 80 -90 km/h a jsou nasáčkovaní v levém pruhu. To je daleko větší nebezpečí, než šlápnout na plyn. A to bývají právě ti největší kritici. Protože přijet k pomalu jedoucímu řidiči z vyšší rychlosti, a intenzivně brzdit, je největší riziko ve vytvoření skrumáže. Měl jsem možnost se i po našich dálnicích prohnat v supersportu Ferrari F40. A pokud někdo kritizujete rizika, pak nevíte o čem mluvíte. Nelze srovnávat oktávku, nebo golfa, které sotva hekají, s takovými kárami. Jsou to auta z jiného světa. Na rozdíl od těch průměrných postrků všechno funguje. V tom je krása velmi drahých aut. Šlápnete na plyn a letíte, jako raketa. Dupnete na brzdu a je to jako rána do zdi. Auto sedí, nikam neustřelí. O tom si většina našich řidičů může nechat tak leda zdát. Když jsem jel před časem s Porschem u Boleslavi na rovince na dálnici ubral,kdyby tam byli hluchavky s radarem, a jel v limitu, tak mě předháněly škodovky z Bolky s "efkovými značkami", jak pominuté. Tak jsem jen suše utrousil,. Tak jeďte, je to vaše poslední možnost, kdy Škoda předjela Porsche! Asi na svůj výkon byli moc hrdí...
Pavel (neregistrovaný)
Díky za kvalitní a racionální článek. Moralisté a německé úřady, nechť si, víte co. Nikoho neohrozil, ba ani neomezil, což se o spoustě českých řidičů, třeba při najíždění na dálnici říct nedá. Předpisy neporušil. Ale chápu, že spousta moralistů se na to dívá pohledem zamindrákovaných taťků, kteří prostě mají jen na tu svou Oktávku a Bugatti je pro ně výrazem nabubřelosti - do toho počítám i tzv. experty z Besipu.
Hellebrand (neregistrovaný)
Myslím, že i Kellner si myslel , že se mu nemůže nic stát a zatím je paní Kellnerová nejbohatší Českou ( díky dědictví). Takže pokud si musí pan Passer dokazovat tímto způsobem jak velkého má pindíka, tak ho lze jen litovat.
Miki (neregistrovaný)
To Lambo bylo v Maďarsku, na většinou dvouproudém úseku, se zatáčkami, za běžného denního provozu (opakovaně zpomaloval, když dojížděl vozidla před ním), vzhledem k nečekanosti výmolu na pro řidiče pravděpodobně neznámém úseku. S Passerem, který jezdil dokola na vybraném zcela rovném úseku (tedy dobře známém) v neděli v 5 ráno, kdy tam jela jen osamocená auta, je to zcela nesrovnatelné...
Čenda (neregistrovaný)
Moc dobrý článek, také to tak cítím. Škoda, že v něm nebylo něco o brzdách a brzdění Chironu, mnozí čtenáři by to potřebovali. Video jsem si užil několikrát, krásná rovná cesta a auto sedělo jak přibité. Žádné ohrožení a omezení. Ve středu bylo tohle video na novinky.cz a pod článkem obří diskuze. Je neuvěřitelné, co český člověk dokáže vyplodit ! Vulgarity, sprostota, závist, nenávist a nejvíc moralizování. Co by se stalo, kdyby... , to zacházelo mnohdy do absurdností. Už jsem fakt čekal, že tam někdo napíše - co kdyby na dálnici spadl meteorit a udělal díru a auto do ní vjelo. Nebo by tam najednou mohla přecházet třída dětí a paní učitelka by začala zastavovat dopravu. Těch horších příspěvků byla bohužel většina. Pane Passere, krásné video, nádherné auto, musí to být zážitek! Ať se Vám daří.
Nikol Passerová (neregistrovaný)
Myslím že keď človek všetko odovzdá do Božích rúk tak stane z nemožného možné a tu je konkrétna ukážka toho ako Boh pracuje a viedol celú cestu, na tom videu je to krásne vidieť. A taktiež keby človek nebol 100% sústredení na cestu a na takú rýchlosť tak by za volant nesadol. Naozaj krásne video.
k. Hope (neregistrovaný)
Čendo, se zpožděním čtu Váš komentář, a naprosto s ním souhlasím. Víte, ony ty vulgarity, sprostora, závist, to je prostě česká mentalita. Nikomu jsem nikdy nic nezáviděl, a lidi namísto, aby byli trochu nadšeni, že Čech Passer udělal rekord s maximální rychlostí, tak jsou všichni naštvaní a sprostí. Je ale vidět, že to neleží v žaludku jen Čechům, ale i Němci byli naštvaní, že český tycoon se proháněl v hypersportu Bugatti po jejich dálnici, která byla totál prázdná.../ostatně kdo by v 5 hodin ráno v neděli jezdil po dálnici, že..../....a trhnul tam rekord. Podle mě, pokud mohl při té rychlosti někoho potkat, tak možná jedině včelku Máju, která by mu přistála na čelním skle. A přát někomu ježka do cesty, jak to tady někteří napsali to je typický český obraz závistivce. Jen aby toho dotyčného jednou na silnici nečekal vypasenej kanec. A snejvětší moralisti jsou ti, co jezdili s Avií šedesát nacpaní u střední čáry, nebo učitelé s kloboukem naraženým, že měli krempu až na očích a s vykulenýma očima jeli v levém pruhu po naší skvělé D1 99km/h a všechny cvičili.... Tak tyhle exoty teda ne, to jsou brzdy nejen na dálnicích, ale i průmyslového pokroku. protože kdybychom měli být a žít, jako oni, svítíme ještě dneska petrolejkou a jezdíme na tříkolce ze strachu, že si uděláme bouli, když ji vyklopíme.
K. Hope (neregistrovaný)
Namísto hysterie, kterou Němci včetně Bundespolizei vyvolali, bychom měli udělat něco jiného: Oslavit rekordní jízdu!!! Proč? Protože to byla úžasná akce tří zemí, které spojují nejen tradice, ale i technický pokrok. Je přece nádherné, že rekord vytvořilo hypersportovní auto francouzské výroby, řízené českým řidičem s německým jménem Passer na kvalitní německé dálnici? Já myslím, že se situace kolem rekordní jízdy Bugattky moc dramatizuje. Postavili si Němci dálnice s neomezenou rychlostí? Postavili. Může tam tedy kdokoliv jet neomezenou rychlostí? Může! Ze záběru jsem neviděl, že by Passer někoho omezoval. A závody nekonal, jel jen on sám. Měl volné dva pruhy a jel s přehledem. A to, že jel 417 km/h, je jeho boj. Kdybych tuhle káru měl, tak udělám namlich to samé. Ať Němci puknou vzteky! A jestli jsou naštvaní, tak ať si přestaví svoje Audiny pro Le Mans, aby taky makali přes 4 kila, a přijedou k nám na naši skvělou D1 zkusit trumfnout tenhle rekord. Jsou vítání!