Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Bránil předjíždění a vybrzdil řidiče. Za to dostal podmínku [komentář]. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Gennaro
(neregistrovaný)
3. 3. 2018 13:46
Ve snaze vytvořit jakýsi plynulý tok dopravy za daných podmínek (počasí, denní doba, hustota dopravy, dopravní mix osobáky × kamiony) se snaží 99% řidičů přizpůsobit se zbytku účastníků provozu. Na dálnici tak při normálních podmínkách jede těchto 99% osobáků v rozmezí od cca. 110 kmh do 140 kmh. Je to dostatečná rychlost, aby se mohli plynule střídat s pomalejšími kamiony (80 - 90 kmh) a zároveň si vzájemně nepřekážet. Řidiči jedoucí nad a výrazně nad tento interval (150 - 200) tvoří to zbylé 1%. Tyto rychlosti jsou i pokutovány (policajti sami tvrdí, že do 150 málokdy pokutují), protože jsou nebezpečné. Ne tím, že by se auto nedalo bezpečně ovládat, ale tím, že mnozí z těch 99% normálně jedoucích neumí na toto narušení plynulosti správně reagovat a dělají nebezpečné manévry. Neumějí rychle správně odhadnout chování "objektu letícího" 180 - 200 kmh, když celou jízdu přizpůsobili své vnímání onomu intevalu 110 - 140 kmh. Patřím k těm 99%, dokonce moje cestovní rychlost na dálnici je vždy 124 kmh, někdy musím zpomalit, někdy zrychlit, ale převážnou část cesty absolvuji onou 124-kou. Udělal jsem třikrát takový pokus, že jsem se agresivně pověsil za rychle jedoucího a sledoval, jak bude reagovat. Začal zrychlovat, já taky (dokonce jsem vzájemný rozestup zmenšil). 150, 160, 170, 180... asi se mu zdálo, že až tak nespěchá nebo se bál pokuty nebo se bál o život, tudíž se zařadil dost nešikovně zařadil pomalejšího, dupnul na brzdy, aby nenaboural do zadku toho normálně jednoucího (který se pro jistotu vychýlil téměř do odstavného pruhu), za nejž se zařadil. Zařadil jsem se za nějk taky - samozřejmě taky za intenzivního brzdění (zpomalování). Chvíli jsme jeli 120 - 130 v pomalém, pak zase zrychlil a v levém se začal POMALU vzdalovat. Ve všech třech případech to probíhalo podobně. To jedno procento rychle jednoucích tak vlastně narušuje plynulost provozu - i když si myslí přesný opak. Pokud platí, že ostatní řidiči nemají co zkoumat důvod rychlé jízdy (no, nejspíš malý pindík nebo podobná nedostatečnost - autor článku zřejmě taky), nemá ani to jedno procento (dokonce právě proto, že je to jen jedno procento) zkoumat důvod pomalejší jízdy (110 - 140) u těch ostatních.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM