Automobilka Borgward dotáhla svůj návrat ze záhrobí do úspěšného konce. Už v polovině minulého roku začala prodávat na čínském trhu SUV označené jako BX7, ke kterému aktuálně přidává druhý model. Jde o menší crossover BX5. Za pozornost stojí především fakt, že do dvou let se má právě Borgward BX5 začít prodávat také v Evropě.
Doporučujeme: Znovuzrozená automobilka Borgward bude v Německu vyrábět elektromobily
BX5 je crossover dlouhý 4490 mm, široký 1877 mm, vysoký 1675 mm a disponuje rozvorem náprav 2685 mm. Velikostně odpovídá například Volkswagenu Tiguan. Čínští zájemci si budou moci vybrat ze šesti různých výbav. Vrcholné varianty nabídnou vše od koženého čalounění přes bezklíčkový přístup až po možnost využívat třeba WiFi hotspot. Výborná by měla být i bezpečnost.
Borgward už dříve oznámil, že pro každý trh připraví pohon v podstatě na míru. V případě toho čínského se jedná o zážehovou, kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku naladěnou na solidních 140 kW (190 k). Tenhle motor má přinést „lákavou dynamiku a hodnoty produkce emisí a spotřeby obvyklé pro danou kategorii“, říká tisková zpráva. Zájemci budou moci využít také pohon všech kol a automat.
Doporučujeme: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (140 kW) 4Motion — Než přijde Kodiaq
Nový crossover míří také na evropský trh. Borgward oznámil, že zde začne prodávat model BX5 v roce 2019. Zmíněný zážehový čtyřválec k nám ale nepřijde, jako první by mělo dorazit čistě elektrické provedení, které doplní ještě plug-in hybrid.
Borgward se těší na čínském trhu celkem zajímavým výsledkům. Zhruba v polovině minulého roku zde začal prodávat větší model BX7, přičemž za období červenec až prosinec 2016 bylo prodáno 30 tisíc exemplářů.