BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?

1 nový názor
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • BMW X7 rozšiřuje nabídku crossoverů značky o nový vrcholný model 

  • Novinka je ještě delší než Mercedes-Benz GLS 

  • Nabídka motorizací zahrnuje kromě jiného také čtyřikrát přeplňovaný diesel. Benzinový osmiválec se v Evropě nabízet nebude

  • BMW X7 dorazí na trh v březnu příštího roku 

BMW nedávno vypustilo do éteru fotku naznačující podobu nového modelu X7 s tím, že vůz bude brzy odhalen. Netrvalo dlouhou a mnichovská automobilka opravdu představila svůj nový vrchol řady X se vší parádou. Podle očekávání to je obrovské SUV vybavené celou řadou luxusních prvků.

BMW X7 designově navazuje na koncept z minulého roku. Zda se vám nový styl „terénních“ BMW líbí, nebo byste raději dali přednost klasice třeba v podobě Range Roveru, to můžete posoudit v galerii přiložené výše, kde najdete vizuální srovnání X7 a Range Roveru, ale nechybí ani Q7 nebo Mercedes-Benz GLS. Pokud jde o velikost, nové BMW X7 je skutečný obr. Jak ukazuje tabulka níže, ze zmíněné čtveřice je nejdelší a má také největší rozvor náprav.

Model BMW X7 Audi Q7 Range Rover Mercedes-Benz GLS
Délka (mm): 5151 5052 5000 5130
Šířka (mm): 2000 1968 2073 1934
Výška (mm): 1805 1741 1869 1850
Rozvor náprav (mm): 3105 2994 2922 3075
Zavazadlový prostor (l): 326-2120 770/1955 639-1943 680-2300

Podle rozvoru můžeme usuzovat, že bude v BMW X7 také nejvíce místa. BMW zároveň slibuje tři řady coby součást standardní výbavy, kdy jednotlivá sedadla navíc bude možné ovládat elektricky a ani za tuto funkci nebude nutné připlácet. Prostřední řadu lze posouvat v rozsahu 14,5 cm. Bohužel BMW neuvádí hodnotu objemu zavazadelníku v pětimístném uspořádání, takže nelze přímo tuto veličinu porovnat s blízkými konkurenty. Nicméně 326 litrů za třetí řadou naznačuje, že sem bude možné naložit opravdu cokoliv. Pokud si to budete přát, můžete si místo prostřední trojice sedadel objednat dvě samostatná křesla.

Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d: Duel mastodontů
Přečtěte si také:

Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d: Duel mastodontů

Na úvod automobilka připravila zážehové verze xDrive40i a xDrive50i, respektive diesel xDrive30d. Benzinový osmiválec xDrive50i se ale v Evropě vůbec prodávat nebude. Naopak časem dorazí ještě provedení M50d osazené čtyřikrát přeplňovaným řadovým šestiválcem spalujícím naftu. Základní údaje všech motorizací najdete v další tabulce.

Model BMW X7 xDrive30d BMW X7 M50d BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive50i
Uspořádání válců řadový šestiválec řadový šestiválec řadový šestiválec vidlicový osmiválec
Zdvihový objem válců (cm3): 2993 2993 2998 4395
Nejvyšší výkon (kW) 195 294 250 340
Nejvyšší točivý moment (N.m): 620 760 450 650
Akcelerace 0-100 km/h (s): 7,0 5,4 6,1 5,4
Nejvyšší rychlost (km/h): 227 250 245 250
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): 6,5-6,8 7,0-7,4 8,7-9,0 11,4

Dá se očekávat, že minimálně v našich končinách bude nejoblíbenější variantou vznětový šestiválec 30d. Proto si můžete níže prohlédnout další porovnání s konkurencí osazenou podobně silnými motory. Je zajímavé, že zde vychází jako nejvýkonnější Range Rover, který je ale v praxi nejpomalejší. Zaujme také překvapivě nízká spotřeba u Audi Q7. Na tu nestačí ani nové BMW.

Model BMW X7 xDrive30d Audi Q7 3.0 TDI Range Rover SDV6 Mercedes-Benz GLS 350d
Zdvihový objem válců (cm3): 2993 2967 2993 2987
Nejvyšší výkon (kW) 195 200 202 190
Nejvyšší točivý moment (N.m): 620 600 625 620
Akcelerace 0-100 km/h (s): 7,0 6,3 7,9 7,8
Nejvyšší rychlost (km/h): 227 234 209 222
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): 6,5-6,8 5,7 7,6 7,1-7,6

BMW X7 přijíždí také s celou řadou asistenčních systémů. Samozřejmostí je asistované řízení, schopnost automaticky měnit jízdní pruhy, přednárazové systémy a mnoho dalšího. Zajímavou pomůckou je pak funkce, kdy si vůz pamatuje manévry, které jste provedli při parkování a je schopen je sám provést v obráceném pořadí.

Doporučujeme: Test Audi Q8 50 TDI quattro — Zaručený hit

Jinak řečeno, z parkovacího místa BMW X7 vyjede přesně tak, jak jste do něj zajeli. To by mělo usnadnit například couvání ze stísněných prostor. Vůz si tyto manévry pamatuje klidně do druhého dne, takže pokud vaše drahá polovička auto parkovala podezřele dlouho a vás bude zajímat, co přesně s ním dělala, můžete si to druhý den snadno ověřit. Jinak nechybí laserové světlomety, pokročilý hlasový asistent nebo možnost používat mobilní telefon pro odemykání a startování.

Na trh dorazí BMW X7 v březnu příštího roku. Novinka se bude vyrábět v Americe spolu s modely X3, X4, X5 a X6.

  • Našli jste v článku chybu?