BMW vrací do hry osmiválce: X5 a X7 dostávají rychlé verze M50i

3 nové názory
  • Osmiválec twin turbo má výkon 390 kW (530 k)

  • X5 M50i je rychlejší než minulá generace M5

  • Za rok budou následovat X5 M a X7 M

Aktuální generace BMW X5 a X7 mají v současné době nejvyšší výkon v provedení M50d, tedy s třílitrovým dieselem, přeplňovaným třemi turbodmychadly. Jeho 294 kW (400 k) není málo, ale nyní tuto motorizaci automobilka doplní další verzí s magickým písmenem M. A benzínovou. Modely X5 M50i a X7 M50i získávají vyladěnou verzi dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru. Oproti předchozímu provedení se motor liší hlavou, písty, klikovým hřídelem, klikovou skříní nebo většími turbodmychadly, uloženými mezi řadami válců. Přímé vstřikování nyní pracuje s tlakem 350 barů.

Výsledkem je výkon 390 kW (530 k) při 5500 až 6000 ot./min., točivý moment 750 Nm je dostupný již od 1800 ot./min. X5 M50i zrychlí na 100 km/h za 4,3 sekundy, tedy o 0,1 s dříve než minulá generace BMW M5 F10. X7 M50i je na stokilometrové rychlosti za 4,7 sekundy – stejně rychle jako například desetiválcové BMW M5 E60.

Test BMW X5 M50d G05: Na papíře dokonalost
Přečtěte si také:

Test BMW X5 M50d G05: Na papíře dokonalost

Aby bylo možné sílu motoru využívat i jinak než v přímce, oba modely mají v základní výbavě sportovní M diferenciál, který spolupracuje se specificky naladěným pohonem všech kol xDrive. X5 M50i využívá adaptivní M tlumiče, X7 M50i má automaticky na obou nápravách adaptivní vzduchové odpružení, které je možné za příplatek objednat i k jeho menšímu souputníkovi. V rychlostech nad 138 km/h nebo při zapnutí režimu Sport umí snížit světlou výšku o 20 milimetrů, v terénu je pak možné zvýšení až o 40 milimetrů. Oba modely standardně jezdí na 21“ kolech, za příplatek jsou k dispozici o palec větší ráfky. Rychlá benzínová X5 si v průměru řekne o 10,7 l/100 km, X7 pak o 11,1 l/100 km. Ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny.

Vladin (neregistrovaný)
Co tady děláte chytrý do prdele. Vy všechno víte předem nejlíp kurva. Strčte si svoje vykunděný rady do řiti
pasta (neregistrovaný)
ten kdo si to koupi neprohloupi, aspon ne prvni majitel, bude to v zaruce a za max 3-5 let to bude starost jiz nekoho jineho...
Pavel (neregistrovaný)
Opet 4,4 litru s 2x turbo ulozene mezi valci. Jestli stejna spolehlivost jak predchazejici motor stejne koncepce,tak uprimne lituji majitele "
  • Našli jste v článku chybu?