Aktuální generace BMW X5 a X7 mají v současné době nejvyšší výkon v provedení M50d, tedy s třílitrovým dieselem, přeplňovaným třemi turbodmychadly. Jeho 294 kW (400 k) není málo, ale nyní tuto motorizaci automobilka doplní další verzí s magickým písmenem M. A benzínovou. Modely X5 M50i a X7 M50i získávají vyladěnou verzi dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru. Oproti předchozímu provedení se motor liší hlavou, písty, klikovým hřídelem, klikovou skříní nebo většími turbodmychadly, uloženými mezi řadami válců. Přímé vstřikování nyní pracuje s tlakem 350 barů.
Výsledkem je výkon 390 kW (530 k) při 5500 až 6000 ot./min., točivý moment 750 Nm je dostupný již od 1800 ot./min. X5 M50i zrychlí na 100 km/h za 4,3 sekundy, tedy o 0,1 s dříve než minulá generace BMW M5 F10. X7 M50i je na stokilometrové rychlosti za 4,7 sekundy – stejně rychle jako například desetiválcové BMW M5 E60.
Aby bylo možné sílu motoru využívat i jinak než v přímce, oba modely mají v základní výbavě sportovní M diferenciál, který spolupracuje se specificky naladěným pohonem všech kol xDrive. X5 M50i využívá adaptivní M tlumiče, X7 M50i má automaticky na obou nápravách adaptivní vzduchové odpružení, které je možné za příplatek objednat i k jeho menšímu souputníkovi. V rychlostech nad 138 km/h nebo při zapnutí režimu Sport umí snížit světlou výšku o 20 milimetrů, v terénu je pak možné zvýšení až o 40 milimetrů. Oba modely standardně jezdí na 21“ kolech, za příplatek jsou k dispozici o palec větší ráfky. Rychlá benzínová X5 si v průměru řekne o 10,7 l/100 km, X7 pak o 11,1 l/100 km. Ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny.