Někdy se zdá, že testy Euro NCAP a jejich americká obdoba IIHS se staly naprostou samozřejmostí. Automobilky dobře vědí, co je čeká, a už se také naučily zvládat náraz s malým přesazením prováděný v rámci testů IIHS. Nové modely většinou odcházejí s maximálním počtem hvězd, respektive s hodnocením Top Safety Pick+, nebo alespoň Top Safety Pick. Jenže občas se pořád najdou výjimky. Jednou z nich je nové BMW X2.
Mnichovský crossover nedávno prošel testy IIHS, kde s přehledem zvládl většinu zkoušek – včetně nárazu s malým přesazením, který je v jeho případě hodnocen na straně řidiče i spolujezdce nejlepší možnou známkou Good. Stejné hodnocení dostala X2 za ochranu posádky při bočním nárazu nebo za odolnost střechy. To všechno je dobrý předpoklad k získání nejlepšího celkového hodnocení Top Safety Pick, jenže lidé z IIHS objevily slabinu týkající se sedadel a opěrek hlavy.
Doporučujeme: Jak si vede v crash testu indická Dacia Duster bez airbagů? Opravdu bledě
Během testů se ukázalo, že BMW X2 neposkytuje adekvátní ochranu krku v případě nárazu zezadu. Opěrky dostatečně nezachytí prudký pohyb hlavy dozadu, takže hrozí poranění krční páteře. X2 zde dostalo „pouze“ známku Acceptable, což je vlastně druhé nejlepší hodnocení, i to ale stačilo k neudělení celkové známky Top Safety Pick.
IIHS píše, že absence nejlepšího hodnocení za ochranu krku je velmi neobvyklá. V roce 2018 prošlo těmito testy 185 modelů, přičemž pouze čtyři dostaly v této disciplíně hodnocení horší než Good. X2 je jedním z nich. Automobilka BMW samozřejmě z takového výsledku nemůže mít radost, takže se chystá náprava. Vylepšené provedení bude znovu otestováno v září.