BMW v příštích letech výrazně oseká nabídku. A důvodem nejsou jen emise

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Z nabídky BMW zmizí ztrátové nebo málo výnosné modely

  • Bez náhrady mají skončit i čerstvě uvedené novinky jako Z4 nebo dvoudveřové varianty řady 8

  • Počet kombinací motorů a výbavy se má omezit asi o polovinu

  • Důvodem je tlak na zlepšení hospodářského výsledku po výměně generálního ředitele

Automobilka BMW má dlouhý seznam modelů, které v nadcházejících letech vyřadí z nabídky. Napsal to americký automobilemag. Mezi auty, která skončí bez náhrady, má být i aktuální generace roadsteru Z4. Ta se přitom teprve začala prodávat.

Nutnosti vyřadit z výrobního programu modely s příliš vysokou spotřebou nebo prodávané v příliš malých počtech se nevyhnou ani ostatní výrobci. Důvodem jsou očekávané zvýšené náklady v důsledku složitějších homologací a de facto nucené „elektrifikace“.

Malá auta zdraží až o polovinu. Kvůli elektrifikaci, varuje znovu Volkswagen
Přečtěte si také:

Malá auta zdraží až o polovinu. Kvůli elektrifikaci, varuje znovu Volkswagen

U mnichovské značky má však záležitost ještě jiný rozměr – tentýž, který vedl k nedávno ohlášené změně na místě generálního ředitele. Od začátku srpna nahradí Haralda Krügera Oliver Zipse. Podle neoficiálních informací byly hlavními důvody nespokojenost akcionářů s pomalým vývojem nových elektrických modelů, ztrátou pozice světové prémiové jedničky, ale také hospodářským výsledkem. Zisk BMW klesá už tři roky po sobě. Loni se meziročně propadl o 22 procent, na 6,2 mld. eur (v přepočtu přibližně 158,5 mld. Kč), letos hrozí další pokles asi o pět procent.

Které modely BMW skončí bez přímé náhrady? style=soft box_color=#000000
  • Řada 1 3dv.
  • Řada 2 Gran Tourer
  • Řada 2 kabrio
  • X2
  • Řada 3 GT
  • Z4
  • Řada 7 se standardním rozvorem (prodloužená zůstane)
  • Řada 8 kupé i kabriolet (Gran Coupé zůstane)

Finanční ředitel Nicolas Peter má za úkol najít do roku 2022 úspory ve výši třinácti miliard eur. K tomu bude zapotřebí omezit počet kombinací motorů a výbavy přibližně na polovinu.

Modely, které se prodávají za méně než 40 000 eur (zhruba milion korun), nejsou pro prémiové výrobce ziskové, píše automobilemag. To se týká řad 1 a 2, ale také dostupnějších variant řady 3. Bez přímého nástupce tak má skončit celá řada modelů včetně několika nedávno uvedených.

Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Přečtěte si také:

Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7

Počítá se ale s náhradou za elektrické BMW i3 i hybridní BMW i8 a v plánu jsou pochopitelně i elektromobily. Od těch už ohlášených jako iX3 a i4 (G26) až po elektrické obdoby řad 7, 5 a X5. Elektrické modely BMW M mají údajně dosahovat výkonu až 500 kW (680 k). Připravuje se rovněž zbrusu nový model X8, což má být sportovně tvarovaný velký crossover nabízený výlučně v provedeních M Performance, X8 M a M Power plug-in hybrid.

Tuzemské zastoupení BMW nechtělo informace amerického magazínu komentovat s tím, že k mediálním spekulacím se automobilka nevyjadřuje.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?