Vlákno názorů k článku BMW trvá na svém: Elektrická platforma není výhodná od R - ať někdo spočítá kolik energie je denně/ročně spáleno...

R (neregistrovaný)
ať někdo spočítá kolik energie je denně/ročně spáleno z ropy a tento ekvivalent promítne do elektráren, no a pak mi řekněte kde a za čí peníze se budou stavět jaderné elektrárny a hlavně kam s tím jaderným odpadem. Neřkuli o tom, že nulové emise chce jen v Evropa a co zbytek světa?
Jirka (neregistrovaný)
Je to prosté. Počítám pro Octavii jen 84kW: Roční prodej Octavii na českém trhu je cca 23 000ks, průměrně ujedou denně 1hod (držím se při zemi). Takže: 23 000ks x 1hod x 365dní/rok x 84kW = 705 180 000 kWh/rok = cca 705 GWh/rok Temelín měl v roce 2018 výkon 16,48 terawatthodin (TWh) = 16 480 GWh to je zaokrouhleno 4,3% jeho výkonu pouze pro nové Octavie ročně na trhu. Další výpočty již kulhají na odhadech: Registrováno je v ČR 5 700 000 (pět miliónů sedm set tisíc). Kdyby jen čtvrtina tj 25% chtěla přejít na elektřinu je to 1 425 000 aut! Stejným propočtem se dostaneme k potřebnému výkonu 43 690MWh/rok to jsou 3 současné Temelíny potřebné pro provoz čtvrtiny registrovaných aut na elektřinu! Pokud jste to dočetl někdo až sem, tak jste si jistě všimli, že neuvažují ztráty přenosové soustavy. To samozřejmě navyšuje potřebný výkon elektráren.