Vlákno názorů k článku BMW trvá na svém: Elektrická platforma není výhodná od Hanz - A je to tady... Když jsem byl kdysi na...

Hanz (neregistrovaný)
A je to tady... Když jsem byl kdysi na školení ve Varšavě právě na i3, tak už tehdy jsem říkal, že auto je sice úžasný (nemluvím o designu), ale nemá budoucnost... Elektromobilita, jako taková je slepá ulička a to platí bohužel i o hybridním pohonu... PS. : plug-in hybrid je vůbec nesmysl, který funguje jen na snížení flotilních emisí, jinak je o ničem...
Luboš (neregistrovaný)
To bych netvrdil. Pro mě by byl nabíjecí hybrid ideální. Denně jezdím běžně 20km, na chalupu to mám 30, takže bych velkou část ježdění zvládnul na elektřinu. Auto si můžu pohodlně nabít doma i na firmě a nepotřebuju k tomu žádnou extra výkonnou nabíječku. Ale akceptuju, že každý jiné nároky a jiné možnosti a zásadně nesouhlasím se striktní politikou v tomhle směru.
JiříL (neregistrovaný)
K tomu Hybridu. Jsem z oboru a od začátku všichni technici říkají, že to bude problém. V obci i mimo do určité rychlosti jede auto na el. agregát a ten jak známo nehřeje. Za obcí na to šlápnete a okamžitě vytáčíte studený motor. I minuta klidné jízdy s běžícím motorem stačí na ohřátí a natlakování oleje v celém motoru. Životnost motoru bude tragická, opravy půjdou za výrobcem (auta budou v záruce) ale zákazník bude říkat, že el. motor je OK, podělal se spalovací. A celá slavná ekoloby bude dál tlačit na automobilky na omezování emisíí atd.
M (neregistrovaný)
Jaké auto má tedy budoucnost na příštích 50let?? Nepište mi, že vodík. To je totiž rovněž elektromobil, rerpektivě hybrid pro nějž nemáme vodik a ani drahou infrastrukturu. Zásuvku máme doma úplně všichni. A argumenty, že někdo bydlí v paneláku a že ji má o "pár " metrů dál neberu.
petr (neregistrovaný)
Právě v tom paneláku je to naprostý nesmysl. 1. nejsou nabíječky a ani nebudou, protože by se muselo celé sídliště rozkopat a tahat kabely. Ale odkud? Vedle sídliště by musela stát elektrárna. Kdo to zaplatí? Z čeho? Ze společných daní určitě ne, protože si nebudu nabíječku platit za svoje doma, a ještě jí platit lidem na sídlišti. 2. U rodinného domu si to zaplatím já, ale opět se platí za garantovaný příkon, tedy z jističe, který se bude muset navýšit. Ve většině obcí ty kapacity nejsou.
Josef (neregistrovaný)
Bydlím v bytě 2kk kde je jistič 3f/25A Nabíjím elektromobil z obyč zásuvky 230V za noc 150km. Kdybych chtěl, max. co umí auto je 7.2kW. To je ani ne 80% jističe co má varná deska... takže navýšení jističe není potřeba...
Petr (neregistrovaný)
Vidíte to kratkozrace. Hlavní deon v trafostanicich je 160A, 3f , to je většinou pro 3 panelové domy cca 120-150 bytů . V momentě když by si 8 bytů začalo využívat 3*25A jistič na plnou kapacitu tak deon padne. V těch 120-150 bytech bude 120-150 aut, kdy to budete nabijet? Elektroloby je prostě nesmysl, pro ceps by to znamenalo vyměnit komplet vedení, vše dimenzovat na 20* takový proudy, všude nová trafa z 22kV na 400V opět vše 20* silnější , všude rozvody. Ekologie ekektroauta taky nesmysl protože se všichni tváříme jakoby elektřina vznikala bez ekostopy pro tuhle planetu, a jelikož je složité spočítat kolik CO2 zanechá celý elektromobil tak se tváříme že méně než spalovací. Jen výroba baterií čištění prvků do nich, těžba vzácných kovů zanechává takovou stopu že to bude horší jak spalovací motory, Uhelné elektrárny Na výrobu elektřiny. Jaderné elektrárny a jejich nevyřešené dlouhodobé řešení kam s odpady to vše nám jaksi uniká