Bavorská automobilka v posledních několika měsících prošla významnou obměnou na nejvyšších manažerských pozicích a nové vedení postupně začíná odhalovat své vize o jejím dalším směřování. Jedním z nejdůležitějších rozhodnutí je zastavení vývoje ryze elektrické platformy, která se prý BMW nevyplatí.
BMW neplánuje následovat ostatní německé prémiové výrobce v dalším vývoji čistě elektrické platformy, jakou využívá například BMW i3. Namísto toho chce vylepšovat platformy, jež mohou nést jak elektrifikovaný, tak standardní pohon prostřednictvím spalovacího motoru. Tuto informaci prozradil nový generální ředitel BMW Oliver Zipse, který zářivější budoucnost spatřuje v tzv. „integrované“ platformě. Nicméně podobně smýšlel také předchozí generální ředitel Harald Kruger.
Automobiloví výrobci v posledních letech v Evropě čelí velké výzvě. Do roku 2030 musí snížit své průměrné emise z 95 g/km, což je norma, která vejde plně v platnost příští rok, na 59 g/km. Na základě těchto požadavků BMW očekává, že za deset let bude muset být každý druhý v Evropě prodávaný model se znakem roztočené vrtule plug-in hybrid.
Navzdory tomu BMW čistě elektrickým podvozkovým platformám nevěří. Podle mnichovského výrobce jsou jakékoliv prodejní předpoklady velmi nejisté a elektrická platforma se vedení značky momentálně nejeví jako zisková. Díky tomu, že BMW bude vyrábět společnou platformu pro klasický i elektrický pohon, je schopno promptně reagovat na měnící se požadavky trhu. Podle kritiků však BMW upřednostňuje finanční stránku před tou inovativní.
BMW v roce 2013 jednu ryze elektrickou platformu vyvinulo, a to vpravdě inovativní. Ovšem karbonové šasi BMW i3 se podle mnichovského výrobce finančně neosvědčilo a s největší pravděpodobností přímého nástupce nedostane. Důvodem jsou samozřejmě vysoké náklady na výrobu.