S novou generací BMW řady 5 Touring si můžeme trochu ulehčit práci. Vlastně stačí jen odkázat na již dříve představený sedan, doplnit údaj o velikosti zavazadlového prostoru a máme hotovo. Všechny moderní bezpečnostní a asistenční systémy spolu s použitou technikou totiž sdílí nové kombi se sedanem řady 5. Ale nebojte, důležité věci si připomeneme.
Doporučujeme: BMW řady 5 (G30) schválně poruší rychlostní omezení a ovládat ho můžete na dálku
Novou řadu 5 Touring uvidíme naživo na autosalonu v Ženevě, ale určitě už teď budete chtít vědět, že kufr v základním uspořádání nabídne objem 570 litrů a když sklopíte zadní sedačky, vejde se do „pětky v kombíku“ až 1700 litrů nákladu. Na rozdíl od sedanu se hlavně na zadních sedadlech i v zavazadlový myslí zejména na praktičnost. Proto tu jsou nové přihrádky, držáky, úchyty a podobně.
Zatímco sedan řady 5 disponuje vskutku nízkým koeficinetem odporu vzduchu cd=0,22, u kombi je tato hodnota trochu horší. Ale i tak je koeficient cd=0,27 jistě velmi dobrý. Z praktického hlediska by vás mohlo zajímat, že všechny verze BMW řady 5 Touring mohou táhnout 750kg nebrzděný přívěs nebo brzděný o hmotnosti až 2000 kg. Všechny modely mají také samočinné vyrovnávání světlé výšky vzadu.
Stejně jako sedan má i BMW řady 5 Touring dálkové ovládání umožňující s autem vyjet například z úzké mezery. Na dálnici umí až do rychlosti 210 km/h řídit samo (musíte mít ale ruce na volantu) a adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti se přizpůsobuje rychlostním limitům, ale můžete si nastavit, o kolik tempomat limit překročí. Maximálně si dovolí nerespektovat omezení o 15 km/h. Za to je v Německu pokuta 20 eur mimo obec a 25 eur v obci. Body za to ale nedostanete.
Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin — E39 vs. E60 vs. F10
Nová platforma a karoserie s použitím hliníku, vysokopevnostních ocelí a výztuh z uhlíkových vláken stojí za mezigeneračním snížením hmotnosti o 100 kg. A to je nová řada 5 větší a lépe vybavená. Od počátku prodeje budete mít na výběr jen čtyři motory, ale BMW postupně jednotlivé motorizace doplní. Poprvé v historii už nekoupíte řadový šestiválec na benzin s pohonem zadních kol a krom základního dieselu 520d budou všechny motorizace jen s osmistupňovým automatem. Podrobnější data uvádíme v tabulce:
Motorizace | 530i | 540i xDrive | 520d | 530d | 530d xDrive |
---|---|---|---|---|---|
Motor | Přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec | Přeplňovaný zážehový řadový šestiválec | Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec | Přeplňovaný vznětový řadový šestiválec | Přeplňovaný vznětový řadový šestiválec |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 | 2998 | 1995 | 2993 | 2993 |
Nejvyšší výkon (kW/k) | 185/252 | 250/340 | 140/190 | 195/265 | 195/265 |
v min-1 | 5200-6500 | 5500-6500 | 4000 | 4000 | 4000 |
Nejvyšší točivý moment (N.m) | 350 | 450 | 400 | 620 | 620 |
v min-1 | 1450-4800 | 1380-5200 | 1750-2500 | 2000-2500 | 2000-2500 |
Převodovka | 8st. Steptronic | 8st. Steptronic | 6st. manuální/8st. Steptronic | 8st. Steptronic | 8st. Steptronic |
Akcelerace 0-100 km/h (s) | 6,5 | 5,1 | 8,0/7,8 | 5,8 | 5,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 | 250 | 230/225 | 250 | 250 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 6,3-5,8 | 7,7-7,3 | 4,9-4,5/4,7-4,3 | 5,1-4,7 | 5,7-5,3 |
Provozní hmotnost EU (kg) | 1715 | 1840 | 1730/1735 | 1825 | 1875 |