BMW ostrou M verzi modelu X7 postavit nehodlá. Místo ní tu je Alpina XB7

přidejte názor
  • Alpina XB7 nabízí o 67 kW (91 koní) a 50 Nm vyšší výkon než nejsilnější BMW X7 

  • Maximální rychlost je elektronicky omezena na 290 km/h

  • První kusy k majitelům dorazí letos v srpnu

  • Cena začíná na 3,5 milionech korun

BMW od začátku s M verzí svého největšího modelu nepočítalo. Mezeru ale s radostí vyplnila Alpina. Po necelém roce od ohlášení vývoje představuje model Alpina XB7.

První velké SUV v nabídce značky technicky vychází z nejvýkonnějšího BMW X7 s označením M50i, které pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec N63B44T3 s objemem spalovacích komor 4,4 l. Výkon sériového BMW X7 M50i činí 390 kW (530 koní) a 750 Nm, což stačí na zrychlení z 0–100 km/h za 4,7 sekundy. Alpina však motor vyladila na 457 kW (621 koní) a točivý moment 800 Nm.

Součástí standardní výbavy je interiér čalouněný alcantarou a panoramatické střešní okno
Zadní část vozu zdobí čtveřice typických oválných koncovek výfuku

Alpina XB7 pokoří hranici 100 km/h za čtyři sekundy, což je na automobil vážící 2658 kg působivá hodnota. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 290 km/h.

Výkon motoru přenáší na všechna kola 8stupňová převodovka ZF. Dynamickou výbušnost krotí upravené brzdy Brembo blíže nespecifikovaných rozměrů.

Stejně jako všechny modely Alpina má také XB7 upravený design, přestože ve srovnání s X7 M50i jsou změny spíše decentní. Nový je samozřejmě nárazník vpředu i vzadu, přičemž zadní část vozu zdobí čtveřice typických oválných koncovek výfuku Alpina. Nechybí ani charakteristická 20paprsková kola z lehké slitiny. Standardně mají rozměr 21 placů, ale za příplatek mohou být až 23palcová. Kovaná kola pak snižují neodpruženou hmotnost vozu o 12,7 kg. Pneumatiky mají tradičně kombinovaný rozměr, v případě 23palcových jde o 285/35 ZR23 vpředu a 325/30 ZR23 vzadu.

Videodojmy: BMW X7 je palác na kolech. A na takový kolos jezdí velmi slušně
Přečtěte si také:

Videodojmy: BMW X7 je palác na kolech. A na takový kolos jezdí velmi slušně

Alpina je standardně nabízena s natáčecí zadní nápravou a zákazníci mají možnost zvolit šesti- nebo sedmimístnou konfiguraci. Standardem je také interiér čalouněný alcantarou či panoramatické střešní okno. Volitelně lze objednat také stropnici ve stylu Rolls-Royce s LED diodami imitujícími noční oblohu.

Cena v přepočtu činí 3,5 milionu korun, což je méně než v případě limuzíny Alpina B7. První kusy k majitelům dorazí letos v srpnu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?