I BMW M5 se dočkalo verze Competition, které jsou stále populárnější. Vždyť bezmála 40 % prodaných M5 minulé generace bylo vybaveno paketem M Competition. Stejně jako dříve se především zapracovalo na motoru, ale BMW M5 Competition se může pochlubit i několika novými funkčními či jen kosmetickými detaily a novou výbavou.
Motor je stále stejný, tedy dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,4 l, ale nyní má výkon 406 kW (625 k) v 6000—6700 min-1 a točivý moment 750 Nm 1800—5800 min-1. To je nárůst o 25 koní. Točivý moment sice zůstal na původní hodnotě, ale je dostupný o 200 otáček déle proti standardní M5. Další novinkou motoru je filtr pevných částic, aby prošel přes přísnější emisní normy a hlavně měření v reálném provozu.
Doporučujeme: Za volantem BMW E39 M5 (1999) – Splněný sen
BMW M5 Competition je rychlejší, na 100 km/h akceleruje za 3,3 sekundy (standardní M5 za 3,4 s) a dvoustovkou jede už za 10,8 s (M5 za 11,1 s). Nejvyšší rychlost zůstává na 250 km/h, kde ji hlídá omezovač, ale lze si připlatit za jeho posunutí na 305 km/h. Ve srovnání se standardní M5 se tak nejvyšší rychlost nemění.
Vedle několika drobných kosmetických detailů, které pomohou M5 Competition odlišit od „obyčejné“ M5, se změnilo i nastavení podvozku, který je také o 7 mm níže k zemi. Nové je i uložení motoru, které má zlepšit odezvu, a nový přední stabilizátor má zase zvýšit tuhost. Nechybí samozřejmě hlasitější sportovní výfuk s elektronicky ovládanými klapkami. M5 Competition také jezdí na nových dvacítkách, jinak pohon všech kol (poprvé u M5) zůstává s tím, že ho můžete dočasně rozpojit a udělat z auta jen zadokolku.