Rychlejší a chytřejší klasické automatické převodovky s hydrodynamickým měničem mají mnohem větší potenciál do budoucna ve vozech divize M od BMW než klasické manuální převodovky a automatické dvouspojkové skříně. Viceprezident pro prodej a marketing BMW Peter Quintus pro magazín The Drive řekl, že klasickým manuálům dává v BMW M maximálně sedm let.
Stejně tak nevidí příliš světle budoucnost dvouspojkových převodovek, které jsou drahé a nemají potřebnou životnost. A především přišly o svou dřívější výhodu v rychlejším řazení. Vedle toho moderní automatické převodovky založené na principu hydrodynamického měniče slibují velký potenciál a to jak v přenosu vysokých výkonů, tak i ve snižování spotřeby a zvyšování spolehlivosti.
Doporučujeme: Osm rychlostí už nestačí. 2017 bude rokem 10stupňových převodovek
Klasické manuální převodovky postupně mizí z toho důvodu, že už nestačí přenášet spolehlivě aktuální výkony. BMW se již ohlíželo po výrobcích například z USA, kde mají s vývojem převodovek pro vysoké hodnoty výkonů a točivých momentů zkušenosti, ale nebylo spokojeno s kvalitou řazení a vysokou hmotností převodovek.
Není tak vůbec jisté, jestli příští generace BMW M3 a M4 dostane manuální převodovku v základu. Je dost dobře možné, že nebude možnost si ji ani přiobjednat na zvláštní přání. U příštího BMW M5 a M6 je pak příchod moderního automatu prakticky jistotou. Posledním produktem divize M, který by si mohl zachovat manuál, je prozatím BMW M2.