Společnosti Daimler (mateřský koncern značky Mercedes-Benz) a BMW Group se před nedávnem dohodly, že spojí své síly ve snaze rozšířit elektromobilitu mezi koncové zákazníky. Jedním ze způsobů má být síť elektrických taxi, které si zákazníci budou moci objednat prostřednictvím mobilní aplikace společnosti Free Now. Ta byla ještě nedávno známá pod označením My Taxi. Daimler ji zakoupil už v roce 2014.
Nyní na jejím rozvoji pracuje se svým velkým konkurentem, společností BMW Group. Společně do tohoto projektu obě strany investovaly již téměř miliardu eur. Jejich plánem je aplikaci Free Now ještě více zaměřit na trvale udržitelný způsob přepravy. Orientovat se nechtějí pouze na elektromobily, ale také na elektroskútry, elektrokola, sdílení aut a veřejnou dopravu.
Ve snaze rozšířit nabídku elektromobilů na domácím německém trhu se Daimler a BMW Group obrátily na Teslu a objednaly u ní na 60 aut. Celá flotila by měla působit v Hamburku. Důvod, proč padla volba právě na Teslu, je ten, že BMW ani Mercedes-Benz nemají vhodný model, který by mohl fungovat jako bezemisní taxi. Mnichovská značka nabízí pouze malý a morálně zastaralý model i3. S dalšími modely si dává načas. Mercedes teprve nedávno uvedl elektrické SUV EQC, které ale nevyniká velkým vnitřním prostorem a jeho prodeje se rozbíhají velmi pomalu.
Nikdo z automobilky Tesla neprozradil, jaké modely oba automobiloví velikáni objednali, ovšem americká značka se mezi taxikáři těší velké popularitě, zejména Model S. V prosinci si jistá düsseldorfská taxi společnost objednala 50 kusů Modelu 3 a na amsterdamském letišti funguje přes 100 aut jmenované značky. Tesla je jako taxi velmi populární rovněž ve Švédsku či Norsku.