BMW nedávno představilo výraznou modernizaci řady 7. Dobrou zprávou je fakt, že i po faceliftu v nabídce zůstaly všechny klasické spalovací motory včetně benzinového osmi- a dvanáctiválce. Teď automobilka přidala také „ekologické“ provedení. Novou řadu 7 si budete moci pořídit jako plug-in hybrid ve verzích 745e, 745Le nebo 745Le xDrive.
Základem plug-in hybridního pohonného systému je zážehový šestiválec o výkonu 210 kW (268 k). Tomu pomáhá elektromotor s parametry 83 kW (113 k) a 265 Nm, integrovaný do osmistupňové automatické převodovky Steptronic. Celkově systém disponuje výkonem 290 kW (394 k) a točivým momentem 600 Nm. Z nuly na 100 km/h akceleruje krátké provedení za 5,2 s. Prodloužená verze potřebuje o desetinu sekundy více a prodloužená hybridní sedmička doplněná o pohon všech kol naopak o desetinu méně. Maximální rychlost je vždy 250 km/h.
Automobilka v rámci modernizace vylepšila elektrickou část hybridního systému. Kapacita lithium-iontových akumulátorů je teď 12,0 kWh, vůz zvládne jet v čistě elektrickém režimu rychlostí až 140 km/h a na jedno nabití ujedete na elektřinu 50 až 58 km v závislosti na konkrétní verzi. Jak už to bývá, tabulkové hodnoty spotřeby jsou pohádkové. Podle konkrétního zvoleného provedení by si měl spalovací motor říci o příděl 2,1 až 2,6 l/100 km.
A spotřeba by měla být nízká i v reálu, protože BMW řady 7, které může měřit téměř 5,3 m a vážit až 2,1 tuny, má v případě hybridu nádrž o objemu pouze 46 litrů. Rádi se budeme mýlit, ale naše zkušenosti naznačují, že podobné hybridy vážně za tři litry nejezdí, takže by reálný dojezd tohoto provedení mohl být dost omezený. Zejména pokud budete chtít jezdit po dálnici. Třeba hybridní Range Rover raději dostal devadesátilitrovou nádrž. Pro srovnání, nádrž o objemu 45 litrů používá například Škoda Fabia Combi 1.0 TSI.