BMW 6 Gran Turismo oficiálně: Nástupce 5 GT je hezčí, delší a nemá dvojité páté dveře

přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW oficiálně představilo nový model 6 Gran Turismo 

  • V podstatě jde o praktičtější provedení BMW řady 7

  • Nástupce modelu 5 GT je až o 150 kg lehčí 

  • Novinka nabízí lepší aerodynamiku, je úspornější a zároveň rychlejší

  • Dvojité páté dveře jsou minulostí 

Po včerejší neoficiální předpremiéře vyslalo BMW do světa oficiální informace, fotky a videa nového modelu 6 Gran Turismo. Jde o nástupce 5 GT, respektive o BMW řady 7 s praktičtější pětidveřovou karoserií. Vůz se oficiálně veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu, prodávat se začne na podzim.

Doporučujeme: Test BMW 750Ld xDrive: Šestiválcový diesel na čtvrtou

BMW 6 Gran Turismo je ještě větší než 5 GT, na délku novinka měří 5091 mm (+87 mm). Šířka je ale shodná pro oba modely (1902 mm) a výška klesla o 21 mm na 1538 mm. Rozvor náprav nové řady 6 je 3070 mm, což znamená, že mnichovská novinka nabízí v tomto směru totéž co základní provedení BMW řady 7.

Dosluhující 5 GT byla kritizována za zvláštní proporce. Alespoň na první pohled se zdá, že se BMW poučilo. Nová řada 6 GT je celkově nižší, má dlouhou kapotu a především o 64 mm nižší záď. Kromě vzhledu více připomínajícího kupé je výsledkem i lepší aerodynamika, které ovšem pomáhají také aktivní klapky nebo aktivní spoiler vzadu. Předchůdce měl součinitel odporu vzduchu 0,29, u novinky hlásí tabulky hodnotu 0,25.

Interiér slibuje maximální komfort a dokonalé odhlučnění. Oproti BMW 7 se zde ale myslelo také na praktickou stránku věci, takže vzadu najdeme opěradla dělená v poměru 40/20/40. Objem zavazadelníku narostl o 110 litrů, celkově tak 6 GT nabídne základní objem 610 litrů. Krycí plato je dvoudílné a lze ho uložit pod podlahu. Podobně jako Škoda Superb přišlo i tohle BMW o dvoudílné páté dveře, kdy bylo možné otevřít buď pouze spodní část, nebo celek včetně okna. Nová 6 GT je tak klasický liftback. Po sklopení zadních opěradel dostanete objem 1800 litrů, tedy o 100 litrů více ve srovnání s 5 GT.

Doporučujeme: Souboj nejrychlejších dieselů na trhu: BMW 750Ld vs. Porsche Panamera vs. Audi SQ7

Pro začátek připravilo BMW paletu tří motorů. Základem bude 630i GT, což znamená přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s parametry 190 kW (258 k) a 400 Nm. Tato verze zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 6,3 s. Silnější zážehovou alternativou je 640i, kdy je pod kapotou přeplňovaný šestiválec nabízející 250 kW (340 k) a 450 Nm. Zrychlení je pak zhruba o sekundu lepší a především lze pořídit tuto motorizaci také s pohonem všech kol. Bez ohledu na konkrétní motor dostanete vždy osmistupňovou automatickou převodovku.

Zákazníci toužící po dieselu dostanou k dispozici verzi 630d (195 kW/265 k, 620 Nm). I zde bude na výběr zadokolka (zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,1 s) a čtyřkolka (6,0 s). BMW 6 GT standardně používá vzduchové odpružení na zadní nápravě, za příplatek lze pořídit adaptivní podvozek kombinující vzduchové odpružení na obou nápravách a adaptivní tlumiče. Koupit si můžete také aktivní stabilizátory.

BMW 6 GT zároveň nabídne všechny asistenční systémy známé z řady 7 včetně parkování bez řidiče. Samozřejmostí je i moderní multimediální systém, ovládání gesty a podobně. Na trh bude nové BMW 6 Gran Turismo uvedeno v listopadu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?