Když na trh dorazila nová generace BMW řady 1, na mnichovskou automobilku se opět snesla vlna kritiky. Kompaktní hatchback totiž vyměnil svou unikátní a zákazníky nedoceněnou koncepci s pohonem zadních kol za obvyklé uspořádání s motorem vpředu napříč a pohonem přední nápravy. Na stejných základech následně vyrostla rovněž nová řada 2 v provedení Gran Coupé. Letos v létě odstartuje výroba nového BMW 2 Coupé a jak se už nějakou dobu spekulovalo, ve srovnání s 2 Gran Coupé půjde o úplně jiné auto, což je přímo skvělá zpráva.
BMW totiž v tomto případě použije jako základ platformu s motorem umístěným podélně a pohonem zadních kol, přičemž se počítá také se zástavbou řadového šestiválce. Oficiální informace slibují téměř ideální rozložení hmotnosti, stejně jako perfektně naladěný podvozek důkladně otestovaný na Nürburgringu, který bude za příplatek využívat adaptivní tlumiče. Lepší jízdní vlastnosti přinese také o 12 % tužší karoserie a výrazně rozšířený rozchod na obou nápravách. Výsledkem má být pro řidiče ještě lepší auto, než jakým byl předchůdce.
Automobilka aktuálně oznámila, že vývoj nového BMW 2 Coupé vstupuje do finální fáze. Na více podrobností si sice musíme ještě počkat, nicméně oficiálně potvrzené jsou základní údaje pro na nějakou dobu vrcholné provedení M240i xDrive. Pod kapotou samozřejmě bude řadový přeplňovaný šestiválec, v tomto případě naladěný na 275 kW (374 k). Pro zajímavost, stará M2 disponovala svého času výkonem 272 kW (370 k). Standardem bude osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol doplněný o elektronicky řízený zadní diferenciál.
Po BMW M240i xDrive Coupé bude následovat také tolik oblíbená M2 nové generace. Automobilka si v tomto případě nemohla radikální změnu koncepce jako u řady 1 dovolit, protože M2 je nejprodávanějším modelem mezi čistokrevnými "emky".