Automobilka Renault a technologická společnost Qualcomm společně pracují na velice zajímavém projektu, který by mohl promluvit velmi pozitivně do každodenní použitelnosti elektrických aut. Jedná se o tzv. dynamické nabíjení. V principu jde o indukční nabíječky zabudované do silnice, které nabíjejí auto i za jízdy.
Prozatím nestačí energetický přenos k tomu, aby se auto pohánělo jen čistě přes tuto dynamickou indukční nabíječku, ale mohlo by to pomoci snížit spotřebu energie na palubě a výrazně tak prodloužit dojezd. Například pro provozovatele dodávek, které musejí být neustále „v terénu“, by systém mohl být velice přínosný.
Doporučujeme: Volkswagen: Za elektromobily zaplatíte stejné peníze jako za konvenční auta
Výkon dynamických nabíječek je zhruba 20 kW, což by mohlo stačit k zásobování auta jedoucího klidným tempem. Zkušební prototyp vznikl na základech dodávky Renault Kangoo a u Versaiiles byl také vybudován testovací stometrový pruh silnice. Devíti miliony eur na projekt přispěla i Evropská komise,.
Stometrová trať má čtyři pětadvacetimetrové nabíjecí bloky, které mají vlastní zdroj energie. V autě jsou zabudovány dva 10kW „přijímače“. Vozidlo pak převede střídavý proud o frekvenci 85 kHz na stejnosměrný a začne nabíjet akumulátory.
Indukční nabíjecí systém Qualcomm Halo už ve stacionární podobě funguje tři roky ve Formuli E. Podle vývojařů by dynamický nabíjecí systém zabudovaný do silnic mohl fungovat i jako „vodící čára“ pro plně autonomní elektrické vozy.