Bentley Continental Flying Spur: Poprvé s řízením zadních kol a otočným displejem

přidejte názor
  • Nová generace Bentley Flying Spur naplno využívá možnosti platformy Continenetalu GT

  • Podle výrobce kombinuje vlastnosti sportovního GT s kultivovaností limuzíny

  • Její ručně stavěný motor W12 má 467 kW (635 k) a 900 Nm

Třetí generace limuzíny Flying Spur si bere to nejlepší z technických vymožeností platformy kupé Continental GT, které kombinuje s typickou dávkou luxusu a elegance. Oproti předchozí verzi má o 13 centimetrů delší rozvor a chlubí se také většími zadními dveřmi pro snadnější nastupování. Na přídi se poprvé objevuje stojící okřídlené písmeno B po vzoru vrcholného Bentley Mulsanne, které je podobně jako u značky Rolls Royce výsuvné a dokonce i osvětlené. Nová platforma umožnila použití řízení zadních kol a komfort zajišťuje vzduchové odpružení s tříkomorovými měchy. Čtyři senzory neustále sledují vzdálenost karoserie od náprav a automaticky regulují množství vzduchu ve vacích pro maximální komfort. V zatáčkách pak přijdou vhod aktivní stabilizátory, jejichž tuhost je automaticky nastavována elektromotorem.

Stejně jako v případě modelu Continental GT zde za technický základ posloužila platforma aktuálního Porsche Panamera. Předchozí Flying Spur stál na zastaralé technice Volkswagenu Phaeton
Bentley nabízí bezpočet kombinací jedno-či dvoutónových čalounění i dřev (zde obojí v dvoutónovém provedení), ale samozřejmě si můžete zvolit i střízlivý interiér laděný do jediného odstínu. Popřípadě si vymyslet vlastní kombinaci

Pod kapotou se skrývá dvěma turby přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, ručně stavěný experty v britském Crewe. Disponuje výkonem 467 kW (635 k) a točivým momentem 900 Nm, do budoucna se určitě dá počítat s ještě silnějším motorem pro verzi Speed a také plug in hybridem. Téměř dva a půl tuny vážící Flying Spur zrychlí na 100 km/h za 3,8 sekundy a pan továrník na zadních sedačkách může být přepravován rychlostí až 333 km/h. Systém pohonu všech kol měl u předchozí generace stálé rozdělení točivého momentu 60:40 ve prospěch zadní nápravy, u nového Flying Spur je v normálních podmínkách poháněna pouze zadní náprava a přední se umí připojit silou až 480 Nm. U této generace je také poprvé využito řízení zadních kol, která se v nízkých rychlostech natáčí opačně vůči předním kvůli lepší ovladatelnosti (což se u vozu s délkou 5316 mm celkem hodí) a ve vysokých rychlostech ve stejném směru.

Videodojmy: Bentley Continental GTC W12
Přečtěte si také:

Videodojmy: Bentley Continental GTC W12

Vnitřek je samozřejmě přehlídkou luxusu, majitelé mohou volit mezi 15 barvami koženého čalounění, nechybí obložení z vybraných druhů dřeva a vzdušnost zde dodává i obří panoramatické střešní okno. Na středovém panelu se nachází unikátní otočný modul, který řidiči nabídne buď 12,3“ dotykovou obrazovku, nebo analogové ukazatele s teploměrem, kompasem a hodinami. Flying Spur můžete začít objednávat už letos na podzim, první kusy dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?