O rozšíření motorové nabídky pro luxusní SUV Bentley Bentayga se mluví už nějaký ten pátek. Když se tohle opulentní SUV představilo, dostalo marnivý dvanáctiválec. Nyní se ale pod kapotu nastěhoval přeci jen decentnější motor, konkrétně osmiválec 4.0 TFSI, který známe třeba z Audi nebo některých modelů Porsche.
Pohonná jednotka má dvě turba a umí jezdit jen na čtyři válce. To stojí za snížením kombinované spotřeby na 11,4 litru na 100 km, což je důležitá informace pro trhy, kde se daně určují podle emisí CO2. Mnohem významnější ale asi budou údaje nejvyššího výkonu 404 kW (550 k) a točivého momentu 770 Nm.
Doporučujeme: I myslivci mají své sny. Bentley představuje lovecké provedení Bentaygy
Na 100 km/h akceleruje luxusní SUV za 4,5 sekundy a rozjede se na 290 km/h, takže dynamicky tento osmiválec za větším a těžším dvanáctiválcem zas tak moc nezaostává. Ale chápeme. Vlastnictví dvanáctiválce není otázka potřeby, nýbrž principu. Navíc si nemyslíme, že by zrovna osmiválec méně provokoval. Okázalost tomuto SUV rozhodně nechybí.
Spolu s osmiválcem přichází poprvé také karbon-keramické brzdy, které lze objednat za příplatek. Vpředu mají masivní keramické kotouče průměr 440 mm, vzadu pak 370 mm. Desetipístkové brzdy na předních kolech pak podle Bentley generují brzdnou sílu až 6000 Nm. Dalšími novinkami jsou nové barevné kombinace exteriéru a interiéru a rozšiřuje se také nabídka designů kol.
Další podrobnosti včetně technických údajů najdete v oficiální tiskové zprávě: